Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Persson - 17 mars 2009 23:06


Nu ska jag gå och lägga mig snart. Efter alla ska-bara-saker as usual.

Jag beslutade idag att jag stannar hemma även imon från jobbet. Mina ögon svullnade igen under natten och det har runnit massa var ur dom idag under dagen idag. Jag ser ut som man gör när man gråtit riktigt riktigt mycket, ni vet när ögonen är helt röda och svullna. Jag har sett bättre ut kan jag säga. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon sa att det finns risk för att det smittar så jag skippade det inplanerade kalaset idag för säkerhetskull, lite tråkigt. Så nu ska jag försöka sova så gott det går och drömma om min man. Sov gott ni med!



Av Persson - 17 mars 2009 13:22


Det var en kompis som frågade mig häromdan varför jag kallas för Fröken Persson och varför många säger just fröken till mig. Och kunde bannemig inte svara på den frågan. Min mormor har alltid blivit kallad för Fru Persson av vänner och bekanta som vi stött på. Så när jag och mormor började umgås när jag var 13 år så blev det att jag blev kallad för Fröken Persson. Och sen har det hängt med liksom. Klasskamraterna kallade mig det ibland i skolan och sen blev jobbkompisarna på Sjögärde Golfrestaurang och sen tror jag någon har sagt det på Knaust nångång oxå. Och J har alltid sagt det under vårt förhållande. Och pratar om mig själv - Fröken Persson - i tredje person ibland.


Det är lite kul för nu i förra veckan så kom min chef Johan och sa det oxå! Han sa "hur mår fröken persson idag då?" Och på detta jobbet har jag aldrig ens sagt att jag brukar kallas för det. Och det var tillochmed en gäst som sa det i förrgår oxå, fast han sa bara fröken. Så jag vet inte... jag kanske ser ut som en liten fröken med mina svarta brillor och blonda hår. Och att jag är sådär lite bestämd på nåt vis och vet vad jag vill men så är jag ändå bara en liten liten liten fjant som vill höras i denna stora värld. En liten fröken liksom.


En dag när vi var i Åre, dock innan jag och J hade blivit vi så satt han och Björn en dag i sofforna och när jag kom fram började Björne sjunga en sång, "Give me hope Joanna". Då hade jag aldrig hört den förut, men sen samma kväll satt vi i baren på hotellet och lyssnade på kvällens band som spelade och då spelade dom den! Lite lustigt =) Och sen dess har jag aldrig hört den mer förrän jag hittade den på youtube för ett tag sen. Fast egentligen handlar den om racism och Joanna är Johannesburg om jag förstått det rätt. Men jag tar åt mig ändå. Han sjunger om mig. Jodå. =)



Av Persson - 17 mars 2009 11:07


Idag är jag faktiskt lite värre än igår... mina ögon svullnade igårkväll så när jag vaknade morse kunde jag knappt få upp dom. Lite läskigt. Och så rinner dom hela tiden. Jag tror på en ögoninflamation. Men det har blivit bättre nu sen imorse så jag väntar med att åka till sjukhuset.


Nu är det bara 4 veckor kvar tills J kommer hem! Jejj! SOM jag längtar. Fast nu e jag nästan glad att han slipper se mig med mina igensvullnade rinnande ögon. Men 4 veckor går ju fort. Jodå det gör det.


Det är SOOOL ute idag! Och ni vet den där termometern som står i solen på balkongen hela morgonen så man inte kan gå efter den egentligen, den stod på 19,5 grader förut!


Njut dagen people!


Ovido - Quiz & Flashcards