Alla inlägg under juli 2008

Av Persson - 30 juli 2008 19:18

Oj jag verkar vara inne i ett stim.. (stavas?)

Jo tänkte bara säga att jag hittar inte kameran... annars hade jag ju lagt in massa bilder på allt som hänt det senaste. Gör det då jag hittar den.

Klart slut.

Av Persson - 30 juli 2008 19:00


RÖSTA PÅ MIG!


http://62.20.97.170/swoty/ViewFinalist.aspx?id=358



Hej Hopp!

Jo en galen sak har hänt!

För, ja minst ett halvår sen skickade mamma massa kort på mig till min mail för att Bettan ville se, ja och samma dag får jag nåt mail om Specsavers tävling Årets Glasögonbärare 2008.

Jo jag vet, här skulle en normal funtad människa aldrig läst mailet och slängt iväg det. Meeen så e det Fröken Persson vi talar om (hon som håller deon som en mikrofon till ABBA låtar) och vad gör inte hon då? Hon slänger iväg en klichtig bild på sig själv och skriver nån klichtig anledning till varför hon ska vinna.


Ja och tiden går och inte 17 tänker jag mer på den tönt-tävlingen.


Tills en dag mitt under gatufest-veckan då en tjej, som jag tror är en säljare, ringer och jag svarar mitt i en gäspning,

" A, Johanna..."


Tänk er då en överdrivet trevlig säljare med alldeles för ljus röst som låter alldeles för glad för att vara säljare som sittet på jobbet och bli idiotförklarad hela dagen som halvskriker i luren,


"HEJ! JAG VILL BARA MEDDELA ATT DU HAR KOMMIT TILL SEMIFINAL I SPECSAVERS TÄVLING ÅRETS GLASÖGONBÄRARE 2008"


" Öh va?"

"JA NU KOMMER VI LÄGGA UT ALLA SEMIFINALISTER PÅ HEMSIDAN SÅ FÅR FOLKET RÖSTA, FOLKETS RÖSTER AVGÖR 50% OCH EN JURY AVGÖR 50%. "


"Jamen vad kul", är påväg att säga,

"Då är det den som har störst släkt och mest vänner som vinner då.."

men jag hinner för hon har redan rabblat sina inövade slutfraser och lagt på.

Och sen minns jag inge mer.


Jaha. Så för att sammanfatta detta har jag alltså kommit vidare till semifinal i denna tävling. Helt fantastiskt kan tyckas. Helt fantastikst löjligt kan också tyckas. Jag vet inte vad jag tycker än. Men är inte detta så tyyyypiskt mig, minns ni körslaget på personalfesten? ja ungefär lika töntigt som att gå in för nåt och vinna skiten som att, för det första skicka iväg en bild till det och, och sen gå vidare dessutom.. Heerregud...


Och jag blir ju lite generad när man ser att det är många som anmält sig när dom varit inne i nån butik, då kan man ju bara säga att "ja fan dom var på mig och ville jag skulle gå med så jag tänkt va fan, hade ju inte nåt speciellt på mig liksom.."


Men vad 17 säger jag. Jo eh jag fick mailet och slängde iväg en kommentar å å ... Jo men det är ju faktisk sant, så var det.


Ja nu var den inte så töntig längre. Den här tönt-tävlingen som jag nämner där ovan. Jag kan ju faktisks gå vidare. Men det är högst otroligt när det är 100 andra semifinalister.

"1% procents chans" som min kära sambo gladeligen räknade ut på en millisekund. Ja tack för det käresta.


Nä nu till städet, mor och far kommer på besök till helgen.


Ciao!



Av Persson - 17 juli 2008 21:50

Jaa.. det är bara att erkänna. Jag har blivit som morsan.

Skriver ungefär en gång i månaden.

Men då får det bli så, man måste tycka det är roligt om man ska göra det som hon säger om saker och ting.


Mitt humör är väldigt upp&ner nu för tiden (vem försöker jag lura?, så är det alltid), vilket är muchos jobbigt.

Jag har blivit så blödig för allt. När jag ser på tv så kommer jag på mig själv att jag gör exakt samma miner och uttryck som dom gör. När dom gråter, gråter jag. Och jag gråter för dom mest onödiga saker, J åkte till fjällen häromdagen, ska vara borta 4 dagar, jo vem gick och bölade för det då?

Moi. Jo det var så synd om mig för jag skulle bara jobba och jag längtar hem till gbg och jag har inget att göra och bla bla bla.... Heerregud kvinna, shape up! 


 Nä lite jobbigt det där med upp&ner humör.


Jag vill ha en hund förresten.

En pudel.

En dvärg.

Vi skulle springa agility.

Men nä.

Har inte tid.

Synd.

Nu börjar jag gråta.

Nä skämt..

Ciao.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards