Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Persson - 8 mars 2009 22:50


Nä precis Anna! Är vi dom ända som e väluppfostrade i hela världen kan man fråga sig. Överdrift där med.


Musikalen var bra! Det var mysigt och man blev sådär lagom trött och mosig i huvudet nu så jag och sys ska gå och lägga oss nu, sover hos henne idag. Fy det börjar bli som på film det här - systarna som lever med sina katter i ett torp i skogen. Men mysigt är det.


Jo det var ju lite lustigt att jag skrev dessa hårda ord mot män idag när det är den internationella kvinnodagen idag. Så grattis till oss flickor. Jag tycker dock att varje dag ska vara dagar för både kvinnor och män, men det kan man ju diskutera om i evigheter.


Nu ska vi gå och lägga oss här. J hade ringt hem till papi ikväll då vi var borta, allt hade varit bra tydligen. Vi ska kosta på oss ett samtal imon har vi bestämt. Nej vi har inte fattat grejen med Skype än. Hade gärna velat, men orkar inte läsa på hur man gör.


GODNATT people!


By the way - Det är den 8:de idag =) 7 månader har gått sen i augusti. Bra 7 månader har det varit. Saknar dig J!


Av Persson - 8 mars 2009 15:25


Det var sådär kul igår. Jag kände att jag inte har riktigt lika kul på dessa bygdegårdsfester längre som jag hade förr. Eller så blir jag inte lika full som förr. Eller så kan jag inte bara släppa loss lika mycket som förr. Aja. Men helt förskräckligt var det ju inte, jag hade jättetrevligt. Pratade med folk, dansade järnet till vissa låtar, försökte dansa järnet till vissa låtar men den alldeles för fulla killen jag dansade med gjorde det rent omöjligt.


Men vad är det egentligen med er killar/män?? Jag blir så förbannat trött på att dom flesta - för det första, dricker sig alldeles för fulla. Har man inte redan gjort det liksom? Gjorde man inte det tillräckligt när man var 16? Jag fattar inte? Jag tycker oxå om att dricka och bli full, men inte ALLTID. Och inte ALLTID så himla full. Ibland räcker.


Och för det andra - Ska det vara så svårt att prata med mig, alltså föra ett alldeles vanligt vettigt samtal, utan att lägga handen om midjan eller på axeln eller nån annanstans?? Ska det vara så svårt? Och ett förslag - titta mig i ögonen ibland oxå så får vi kanske lättare att kommunicera. Jag tycker inte om när främmande killar/män kommer fram och tar på mig! Vem ger dom rätten till det!? Dom jag känner får naturligtvis göra det, som en vänskapsgest, men inte dom andra som jag aldrig pratat med! GET OF ME PEOPLE ville jag bara säga.


Ojdå. Om jag hade kul igår var det ja. Jo jag hade jättetrevligt. Förutom dessa fulla, tafsande männskor som jag fått nog av. Jag vill ha tillbaka dom väluppfostrade männen som kan fråga hur jag mår, om mitt liv, vad jag jobbar med mm. Eller dom kanske aldrig funnits? Eller så kommer inte såna fram till en nu när man e ringmärkt. Då duger man inte längre helt enkelt. Men det skiter jag i isf för jag e så lycklig med min man.


 


 

Mamma tog våra klassiska i-hallen-innan-fest-kort as always.


Ikväll ska vi på musikal! Farmor har bjudit mig, Malin, Mamma, Mia och Stina på Jesus Christ Super Star ikväll, så nu ska jag börja laga nån mat (eller blir det paj idag igen?) och sen göra iordning mig för kvällens kulturnöje.


Ciao.


Ovido - Quiz & Flashcards