Alla inlägg under september 2008

Av Persson - 30 september 2008 11:39


oj oj oj saker händer här hos oss... =)

Vi har nu fått papprerna som man skriver andrahandskontrakt på, så vi ska fylla i dem och så ska Nina, som ska hyra vår lägenhet, oxå fylla i dem och sen kan vi andas ut för det och kryssa i en till gjord grej. Skönt.

Jag har börjat leta reda på flyttlådor, Bettan kanske hade ett gäng från hennes flytt. I know, lite tidigt att börja packa tycker ni, MEN tiden går faktiskt fasligt fort om någon inte märkt det, och jag och J jobbar alltid om varann så vi ses typ aldrig känns det som och vips som kommer helgen och sen kommer nästa vecka, och snart står vi där och ska vinka hejdå. SÅ jag börjar planera och dona lite smått nu.


Och jag ska ta kort på lite möbler och slänga ut på blocket så vi blir av med de oxå...  Hihi saker händer  =)  Me like.


Jag shoppade igår... aj aj. Men vi betalade alla f*cking räkningar som går att betala i söndags så jag unnade mig... fast jag har blivit bättre.. nu tänker jag behöver jag verkligen detta.. oftast är svaret nej, men igår behövde jag verkligen en kofta. sådeså.


Jo och jag funderar och tänker på hur nästa boende ska se ut.. Jag har ju blivit heeelt inne på vitt. Jag vill ha vitt vitt vitt överallt. Och det ska jag banne mig ha oxå. Och jag ska inte ha nå massa plåtter och småsaker som står och dammar.. usch och fy och blä... Nä min (vår =)) lägenhet ska va genomtänkt denna gången. Och vad jag tänker.. jag funderar på en sån här i vit... kan de va nåt?.. bara den inte låter mycke...


Av Persson - 28 september 2008 19:26


Å vad jag älskar min J. Minst en gång om dagen kommer känslan av tacksamhet över mig. Tacksamhet över att lilla jag har fått en så fin och underbar man och en underbar familj har jag... Åh ibland svämmar det över liksom. Man ska verkligen inte ta nåt för givet här i livet, på senaste tiden har jag tänkt på det mycke, att glädja sig över det man har. Det är något jag måste bli bättre på... att uppskatta och njuta livet som är nu, ofta drömmer jag om hur det blir då när det händer eller när jag köpt det, eller när det har ändrats... man ska njuta NU. njut. nu.


Gud så djupa vi blev nu då... Kanske för jag står på jobbet och försöker se det positiva i det =)

Av Persson - 11 september 2008 09:26


Nu är vi hemma i Sundsvall, kom i söndags-kväll. Jag har jobbat varje dag sen dess och ska göra fram till Söndag och jag är SJUK.

Jättesjuk. Så jag ligger och kurerar mig dom timmar jag inte jobbar, och då blir det ine mycket skrivet här. Så håll ut I´ll be back när ja blir frisk.

Av Persson - 4 september 2008 12:27


Vi bara myser och myser... underbart att man kan få vara ledig vissa perioder av sitt liv, jag tycker man ska ta vara på det om man har möjlighet att bara vara ledig ibland... NJUT livet


Min födelsedag förra året

Av Persson - 3 september 2008 20:49


Min man e här!

Jo, ni läste rätt, han har kommit hit. Till Kungsbacka. Från Sundsvall. Körde inatt. 9 timmar. Väckte mig halv 2 och överraska mig. Jag blev alldeles chockad. Hihi. Fick jag världens bästa , fick jag det, visst fick jag det.


Wow vad romantiskt... Det här ska jag leva på lääänge. Njut livet gott folk!


Gamla bilder

Av Persson - 2 september 2008 22:21


Gud har jag blivit en riktig bonnmora?

Jag har bara skrivit om djur och natur de senaste inläggen, och det går ju inte. Sökte mig ut i cyberrymden och hamnade på mitt kära H&M som vanligt =)

Något som jag både älskar och hatar med höstmode är att alla färger bara försvinner. Det finns nästan bara svarta, bruna och gråa kläder, färger som jag iofs trivs i men som känns rätt tråkiga i längden. Nä, jag vill ha lite färgglada accossearer (stavas?) och mycket lila och rött, dock kanske en mörkare nyans för att matcha just hösten.. Lite inspiration inför mysmånaderna... Som faktiskt kommer från Ellos förutom första väskan från H&M.



Zooma




Zooma


Zooma


Zooma



Av Persson - 2 september 2008 21:34


Jo förra inlägget blev inte alls som jag tänkt mig, rubriken löd Längtar.

Och det jag längtar efter är Norrland. I know, inte alls likt mig. Men jag har börjat att tycka om norrland och dess natur, Sundsvall för dess mysiga "småstadskänsla" med sitt mysiga torg, och mitt jobb som jag alltid älskat, anrika Knaust med sin fina trappa och härliga känsla.

Detta är första hösten någonsion jag faktiskt kan se fram emot och det pga av att jag ska tillbringa den i norrland. Mycket härligare höst där än i söder.


Jag trivs ju väääldigt bra i Kungsbacka, en lagom stad där allt finns men ändå bara 25 min till Göteborg med konserter och happenings. Och mor och far och min uppväxt har ju varit på landet utanför Kba tillochmed så ja, det är perfekt. Men ibland längtar jag upp till stugan i Håkafot (ja, ni hör ju på namnet att det är lååångt upp..) och bara andas och njuta av att få vara tillsammans och mysa och grilla och tända ljus ...

Det var det jag längtar till..


Av Persson - 2 september 2008 19:06


Hej Hopp!


Idag har jag fortsatt rensa och rensa... Hmm jag funderar på om jag kanske ska förklara för Er, kära läsare, vad jag gåller på med... En kort sammanfattning;

Mina föräldrar bygger ett hus på våran tomt, dom har styckat av mark coh sålt vårat hus (snyft).

I detta nya hus, som är ett sutteräng(stavas?)hus ska dom bygga en lägenhet till våran kära farmor. Hon ska alltså på på markplan.

Min kära farmor bor för närvarande i en lägenhet i Kungsbacka sen 7 år tillbaka, och känner att hennes ben och leder tar stryk av trappor och sånt som tillkommer med lägenhet. SÅ Jag och J ska hyra hennes lägenhet i andrahand och hyra ut vår nuvarande lägenhet i Sundsvall i andrahand, inga mellankostnader, inga lån. LIFE IS GOOD.


Och nu är ju jag hemma i KBA under några veckor och då passar jag på att RENSA. Fan rensa är jobbigt ska ni veta. Ingen barnlek inte. Efter dessa dagar av rensande och rensande så ställer jag mig frågan;

VARFÖR SPARAR MAN PÅ ALLT??

En miljon pennor, block, gosedjur, teckningar, skolböcker, brev mm mm ...


Jag tror jag ska ta en RENSARHELG en gång om året från och med nu..

Jag undrar dock, hur mycket ska man spara från ens barndom/ungdom?

En teckning kanske är kul att ha, eller? Men vart ska man ha den liggande då? Och när ska jag titta på den?

Ja det är märkligt, nu packar jag verkligen ihop och avslutar min barndom och sammanfattar den till en kartong... Lite vemodigt måste ju sägas..

Men vårt hus/gård kommer alltid vara finast ändå och alltid vara vårat.

Ännu en epok ska avslutas och en ny börja vid årsskiftet ungefär..

Vemodigt men väldigt spännande med ett nytt kapitel av Fröken Perssons liv.


Vårt finaste hus, stallet till vänster.

Ovido - Quiz & Flashcards