Alla inlägg under maj 2008

Av Persson - 31 maj 2008 06:58

Jaha nu står man här som en levande zombie och ska le och se trevlig ut hela dagen. Nice..


Och sen är det stress hem, äta, sova, duscha, göra nåt åt babyluggen, packa kläder till Jimmy, åka och hämta Jimmy, byta sida i bilen, åka till Ramsele, säga hej och GRATTIS till en svåger som fyller 30 år idag, sen blir det fira och leka, undrar om jag får den där lekledar-rollen som jag brukar? nää jag ska hålla mig lite i bakrunden tror jag, åka hem och sova hos svärmor och svärfar, upp äta frukost, stressa runt och hälsa på några syskon till Jimmy, jag kommer bli lite irriterad för vi aldrig kommer iväg, då fattar Jimmy vinken och börjar avsluta för han orkar inte med mig när jag blir sur, vi åker hem, stressar, åker in på jobbet, byter om, jobbar till 23.


Jaha det var min helg det. Längtar till Söndag kl 23.30





Av Persson - 30 maj 2008 12:15

Jo förresten, vi var lite wild and crazy och gick och klippte oss.

Ångesten ryker ur öronen på mig.

Färgen är jag nöjd med. Toppningen är jag nöjd med. Mindre nöjd är jag med den tre centimeter långa baby-luggen fröken frisör lyckades få till.

Jaha, sa syrran, men du kan ju alltid sätta upp den med hårspännen.

Jaha, säger jag, vad ska jag fästa spännerna i då? ska jag sätta dom på pannan då? eller i hårfästet?

Ja ibland kan det verkligen bli som man tänker från första början,( för jag tänkte faktiskt att "nä jag kommer inte bli nöjd ändå" ), och varför blir jag inte förvånad? "Jo men chansa lite nu, det växer ju alltid ut"

Screw chansningar (stavas?) säger jag.


Man ska helt enkelt gå på första magkänslan.

Det var dagens sanning det.


Av Persson - 30 maj 2008 12:07

Imorse åkte jag och lämnade syrran vid tåget kl 04:30 !

God jag har inte varit uppe så tidigt sen jag jobbade som frukostvärdinna, ja och hur jag hamnade där är ju en gåta i sig bara det. Helt okristligt att gå upp så tidigt!

Och så åkte jag hem och lade mig, fällde en tår eller två över avskedet, och somnade illa kvickt. Och sov. Och sov. Så nu vaknade fröken persson med ett ryck. Och då börjar jobbet kl 15 och så ska diskberget bort och rummet städas. Ingen panik, ingen stress.



Av Persson - 29 maj 2008 12:20

Min och systers hemmafest-kväll igår blev som det alltid tycks bli när vi är i farten; en prat-kväll. Vi glömmer röjet, dansen och baren och helt går in för det vi är bäst på. Prata.


Så idag mår vi prima ballerina och ska gå ut på staden och shoppa lite presenter till släktingar och studenter och allt vad det är. och kaaaanske en liten kjol till fröken persson... nä, förresten det ska det inte bli för vi kanske ska va lite wild and cray och gå och klippa oss på en passande drop in-frisör... vet inte om jag vågar än.

Men men dagen har mycket att erbjuda. Och ikväll ska vi unna oss ett restaurang-besök på nyöppnade Invito här i norrland.

Det var faktiskt där Roddan åt när han var hälsade på moi. Och Palle som tidigare jobbade på mitt jobb som sadlade om till Invito sa att han skulle ge oss ett riktigt bra bord,

"ett runt bord precis vid köket här, det blir jättebra"

"Va? tänkte jag, är det bra med ett runt bord precis vid köket??" men jag visste inte om han skojade eller inte så jag sa lite nervöst att

"ja det blir säkert bra" 

Men jaa.., det får bli som det blir, han borde ju veta bättre än mig iaf.

Ciao!


Av Persson - 28 maj 2008 22:13

I know. Ruggigt dålig uppdatering de senaste dagarna.

Anledningen stavas denna gång: Syster Yster.

Jo tack vi har verkligen levt upp till vårt rykte att vi kan slappa.

Och idag nu ska vi ha en av mina berömda hemmafester som har allt; dansgolvet i köket, baren på köksbänken, dansen i form av jag och mig själv och även syrran denna gång. Rena rama röjet. Och att det är rätt festdag denna gång känns också bra. Onsdag.

Jo och syrran kom på en bra ursäkt till misstaget på tisdagen förra gången, jo att klockan var ju efter midnatt så teoretiskt sätt (jo det är så syrran tänker), så var det ju en vanlig, hedelig, trevlig onsdagsfest.

Skönt att har det ur världen. Så mina vänner, nu till en vanlig, hederlig, trevlig onsdagsfest med syster yster. Ciao!




Av Persson - 25 maj 2008 18:53


Bloody Bloody Sunday . Bra musik på en Bloody Sunday.

Å jag älskar läderbrallorna. Och håret. Och klackarna. (hade männen klackar på 80-talet??)



Av Persson - 25 maj 2008 18:19

Alla säger till mig att jag ska sova. Varför det kan man undra, kanske för att jag rockade järnet på dansgolvet på efterfesten efter Roddan igår!


Slutade elva, bytte om, körde järnet på golvet, rattade hem Vigge Volvo 03:22 (drack inget), slaggade två timmar, upp till jobbet, varit trevlig hela dagen, gick till Jimmy på hans jobb, åkte hem, ringde mor på mors-dag, satte mig här för att hålla mig vaken till kl 20 för då ska jag möta min man i parken och mysa med filt och mariekex. Jaa, sen blir det sova.


Sen imorgon kl 9 ska Bettan dra ut mig på en promenad på berget. Norra Berget. Är man glad över det? Svar NEJ. "Nu får vi igen för alla bullar vi tryckt i oss" brukar hon säga. Ja det är ju sant. Förbannade bullar.


Av Persson - 24 maj 2008 18:09

Jo tack jag står med en biljett till Roddan i handen, kan EJ gå för jag är fast här på jobbet. Förbannat också!

Bettan fick några biljetter av en kompis så hon ska gå och Jimmy ska gå och Maria ska gå, alla ska utom jag. Livet är orättvist ibland.

Fast vi har ju som sagt efterfesten här, men då ska jag såklart jobba morgon imon...

Skapa flashcards