Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Min dag

Av Persson - 19 juli 2009 21:05


Japp, fikan blev gjord, lika trevligt och mysigt som vanligt. Fast trevligt är fel ord, trevligt har man med bekanta. Vi har det mysigt och ... ja... som.. som... äh jävligt kul då eller va säger man? Aja här e min nya väska och nya plånbok, som jag införskaffade mig i Cypern. Eller  Cypern...?


Fast först en grej som jag blev lite förundrad över. Titta där. Visst skulle mitt ben och fot kunna vara som taget ur 80-talet? Vita pumps och byxor med resår där nere. Dock i en modernare tappning om man ser det framifrån. Men visst har jag rätt? Oj va lustigt tyckte vi där å då, och fnittrade lite extra. Johanna á la 80-tal.




Här e väskan. Bilden gör den inte helt rättvisa men den e übersnygg. Precis i min stil.


 och plånkan. Ännu mera Fröken Persson.



Finaste vännen.


Fulaste Persson =). Jag var inte beredd å satt å pratade och Sofia sa "nu tar jag" å då han jag bara precis stänga munnen, men inte titta in i kameran tydligen? Men de bjuder jag på. Scarfen e oxå cypriotisk.



"Lägg din hand på ditt knä så de ser sådär kvinnligt å elegant ut" säger Fia. "No way", säger jag. "Inte ett kort på mina korvar, utan naglar dessutom. Dom ser bara manliga ut då". "Jo men ett på ringen, de ser så fint ut". "Aja men jag viker in dom då".  Hm.. hur kvinnligt och elegant blev de egentligen?


Vet ni förresten att min ring är en halv storlek mindre än Jimmys? Jimmys bror (som ska gifta sig snart) kan lägga sin fästmös ring innuti sin ring. Som ett bevis på kvinna/man liksom. Det är så det ska va. Kvinna=liten, man= stor. Det kan inte vi. Jimmys bror skrattade när han såg (den knappt existerande) skillnaden på våra ringar. Å vad jag känner mig kvinnlig idag. Halleluja.


God kväll på Er.

Nu ska jag ta en öl framför tvn och sitta naken å fisa i soffan en stund. Eller hur gör män?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Skapa flashcards