Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Persson - 14 mars 2009 12:23


Idag är våran årsdag! Jag och J fyller 3 år ihop! Nu e vi stadiga liksom. Jag har alltid tyckt att när man varit tillsammans i tre år är man stadiga.

Så nu har jag suttit och tittat på alla våra kort och tänkt tillbaka på hur det har varit under vår tid och OJ vad det har hänt mycket i mitt liv sen vi träffades. Vi har hunnit med ett år med distansförhållande, praktik i Sundsvall, tre jular ihop, tre nyårsaftnar ihop, student, två flyttar, körkort, en begravning, resor kors och tvärs genom Sverige. Yes. Här kommer en liten liten del av vår samling.


Vi var ett gäng elever på skolan som åkte upp till Åre för att praktisera. Och festa. Och hitta kärlek, tydligen.


Jag och Febe hamnade på Åre Continental Inn och bodde i personalhuset. Febe sov överst och jag under.


Och ut gick vi.


Yeeaah.


Fastnade för kökschefen. Mycket pirrigt och spännande då vi fick hålla det hemligt eftersom jag var praktikant och han kökschef. Busigt.



Sista veckorna bodde jag med J ist i hans lilla skrubb på hotellet. Muchos romantiskt. Not.

Och J kom till Tjörn där jag bodde vid skolan. 


Han var nere hos mig i fem dagar och vi grillade, myste och gick promenader och lärde känna varandra.


Men ack så kära vi blev och J ristade tillochmed in oss i ett träd. Vi har inte vågat gå så långt som att tatuera in nåt.


Och jag visade honom en av min familjs favoritplatser Strandön.


 


Och J visade mig Norrland. Här var vi i stugan i Håkafot. Yes det ligger så långt upp som det låter.



J kom ner och överraskade mig på morgonen den 22 dec och firade sen jul och nyår med oss.


 


Och sen blev det -07, -08 och -09. Oj vad tiden går fort när man har kul. Och är kär.





Och här e vi nu! Kärleken e störst!


Ovido - Quiz & Flashcards