Alla inlägg under november 2008

Av Persson - 19 november 2008 12:14


By the way, idag är det den 19 =) Om exakt en månad går kanske lasset. Det kan bli den 20 eller till och med 21 oxå, på min födelsedag =)

Men hoppas hoppas den 19...

Av Persson - 19 november 2008 11:21


Idag är det Onsdag och jag ska jobba kväll, alltså 15-23.

Jag chockade mig själv genom att gå ut och stavgånga i en timmer på morgon innan frukost. Och satan vad hungrig jag var när jag hem igen, så nu hr jag suttit läänge och ätit gröt i lugn och ro. En lovley morgon och förmidag kan man säga.


Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning för att sedan gå och mysa på stan en stund innan jobbet.


Njut Onsdagen gott folk!

Ciao

Av Persson - 18 november 2008 20:16


Håller på att rensa i garderoben... Hmm det är lite kul att prova gamla kläder. Och se vad man kommer i och vad man ehm inte av någon anledning kommer i längre... tyvärr är inte anledningen att jag har gått ner direkt...


Nä men skämt åsido kommer jag faktiskt i allt verkar det som. Men jag tror jag har hunnit gå upp en del och gå ner en del sen jag provade kläderna sist. Eller så har jag inte ändrats ett dugg sen puberteten. Eller så har det bara omplacerat sig lite, kilorna alltså.


Här har ni puman för ca 4 år sen. Jag var 16 vill jag minnas.

Den klyftan fick många grabbar att gråta. Nä då =) Men jag hade bara haft pattarna ett par år typ så jag ville väl visa upp dom innan dom åkte ner ett par våningar när tonårshuller försvann. Det var då dom här namnbälterna var poppis och man skulle ha dom på höften sådär...  Jaja "those were the days" som jag brukar säga.


Men jag ska säga er gott folk att det är dom byxorna som jag sitter och skriver i, i detta nu. Och det känns skönt. Och linnet har jag kvar. Vet inte om jag skulle våga ha det så urringat dock. Men det hänger här in the closet och väntar. Jag ska inte slänga det. Nejnej det kanske åker fram till jul igen. Med en kofta över.


Nä rensning var det.

Nu.

Ciao!


Av Persson - 18 november 2008 15:05


Mer inspiration idag =) Jag kan sitta i evigheter och kolla runt på olika sidor. Nu har jag varit inne på Ikeas en stund, det känns som hemma där.

Jag och Bettan åt förresten köttbullar där på vägen hem, gott som mos var det.


Jag hoppas att denna lampa blir våra nattduksbords-lampor. Å vad dom e fina! tycker jag. Klassiska liksom.


Och dessa ljusstakar fastnade jag för idag när vi gick igenom Ikea. Enkla, stilrena, skitfina.



Och så måste jag skriva om Lack-bordet. Nu är det rea på detta bord, 49 rikstaler styck! Helt otroligt! Om jag hade flyttat hmifrån i detta nu hade jag lätt slagit till på två stycken sånahär och ställt dom brevid varann vid soffan. Kanske lite mellanrum mellan dom också.

GUD vad jag ÄLSKAR Ikea!

Ikea is the shit som jag brukar säga.


Av Persson - 18 november 2008 14:15


Ett tips om man vill lyxa till badrummet utan att behöva renovera hela skiten är att köpa en lyxig blandare. Det som jag verkligen har fastnat för är dom här som får en vattenfalls-känsla på strålen. Jag funderar skarpt på detta. Jag vill ha detta, rättare sagt/skrivet. Om det funkar på handfatet i nästa lght så ska jag nog slå till! Om, eller när ekonomin tillåter såklart.


Här e några jag har funderat och kollat på;



 '


 



Det är detalj som kan göra ett helt badrum.

Ett tips från mig till dig.
Hoppas ni har en bra dag!


Av Persson - 18 november 2008 09:50


Igår fick vi sålt några bokhyllor, förvaringsmöbler och en byrå här hemma! Enligt mig fick vi en bra peng för dom dessutom. Det tycker dock inte min käre fästman. Han tror visst att Ikeamöbler har ett högt andrahands-värde. Jag å andra sidan, vet att så inte är fallet och känner mig mycket nöjd med denna affär vi fick till. Möblerna kommer inte att hämtas förrän ca en vecka innan vi flyttar, vilket jag var lite skeptisk till först eftersom jag bara vill få bort skiten, men ser nu möjligheterna ist, att vi slipper bo i kartonger den sista månaden.


 


Nu ska jag ut och gå med Bettan snart. Vi hurtbullar som trotsar vädret och gäddhänget.  Jag känner att trännings-motivationen börjar så sakta sippra tillbaka i musklerna. Jag ser fram emot gym och svettiga gympa-pass efter jul!


Nu ska vi gå - Ciao!


Av Persson - 17 november 2008 09:20


Idag har jag ringt och kollat priser på släpvagnar.

Jag som var sååå säker på att Statoil hyr ut "envägs"-släp hade jättefel för det gör dom tydligen inte. Men på deras hemsida hänvisar dom till ett annat företag som heter Thule Rental. Ringde och fick dessa priser;


Stort släp (9 m3)

1100:-/1:a dygnet, 580:-/2:a dygnet.


Mellan släp (6,5 m3)

985:-/1:a dygnet, 510:-/2:a dygnet.


Litet släp (4,6 m3)

925:-/1:a dygnet, 500:-/2:a dygnet.


Och då får man hämta på Statoil Gärdet i Sundsvall och lämna i Mölndal i Gbg. Så jag vet inte om vi hinner på ett dygn... Men vi ska se först vilket datum som blir spikat och så. Aaa vi får fundera...


Idag vankas det kurator kl 13 och jobb kl 16 - 21 och sen fort hem till en film-date som jag och J har bokat in ikväll =), det är Ocean´s Twelve kl 21 på trean tror ja de va?, och ingen av oss har sett den. Så de ska bli mysigt.

Och jag hoppas på en snabb vända på stan mellan kurator och jobb också, 

men det är endast fönstershopping som gäller för oss nu (förutom julklappar såklart!) för vi vill inte ha nåt mer att flytta ner nu, inte ens ett par små skor...


Idag känns inte det faktumet att det är Måndag så jobbigt faktiskt, skönt.

Vi hörs, Ciao!

Av Persson - 16 november 2008 13:22


Så här ser det ut hos oss i Sundsvall idag;


 

Helt underbart väder! 1- står termometern på. Helt perfekt.


Igår var vi på bio. Vi såg ... ja vad hette den.. den nya med Brad Pitt och George Clooney iaf. Den var skitdålig! Se den inte. Det enda som möjligtvis var lite bra va Brad som spelare en lustig typ, då skrattade jag litegrann. Men annars - big NO.


Och så var vi och åt på Ming Palace igen, muchos mysigt. Man ska unna sig ibland, det är viktigt här i livet!



Hoppas ni har en lika mysig och skön Söndag som jag har!

J måste jobba några timmar å jag är ensam och ska sortera lite i min garderob. Vi fick för övrigt gjort en massa bra på vinden igår.


Vi åkte bort till fyndlagret med lite grejor och fick 500 kronor för det! Men GUD vad mycket roligare det blev att göra sig av med saker helt plötsligt.

Och så sorterade vi upp vad som ska slängas och vad som är klart att flyttas, så på Torsdag då tippen är öppen till 19 så ska vi åka dit och bli av med all skit. SKÖNT.


NJUT söndagen!

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards