Alla inlägg den 9 november 2008

Av Persson - 9 november 2008 21:15


Nu var det Söndag redan. Festen igår var jätterolig! För mig var det roligaste att träffa allt folk som jag inte sett på år och dár! En gammal klasskompis där, och en bekant där, och den hade förlovat sig, och den ska ha barn osv osv. Superkul var det!


Och idag är det FARS DAG. Jo tack, pappas flickor hade fixat och donat.

Jag kanske inte har skrivit det här innan, men jag är faktiskt en fena på rim.

Det är my thing liksom, min talang. Jag hade ju gärna velat vara bäst på gånger-tabellen eller rabbla 40 språk eller springa snabbast i världen, men nej, jag kan rimma. Det var det jag fick. Men då ska jag banne mig utnyttja det oxå. Och det gör jag. Så jag skrev ett kort till kära far som löd;


Hipp Hipp Hurra nu e det återigen Fars Dá!

Nu är det dags ännu en gång, äh va fan räcker det inte med bara en sång?

Nä vi tycker nog en middag blir perfekt, eller e de kanske lite för fräckt?

Ingen riktig öppningsbar present, men de må väl ändå vara hänt,

när man har två fattiga men påhittiga döttrar,

som fixar nåt på spisen som puttrar.

Nu e de slut på en massa presenter,

nu ska vi börja uppskatta varann i form av tjänster.

Vi ska umgås, skratta och bara prata,

det blir inget av varken tv, telefon eller ens data.

Vi ska bla ta en enkel promenad, och göra allt mysigt på din Fars dag.

Detta ska verkligen bli en spännande grej,

du ska bara ta med dig hunden och din tjej.

Vi står för drycken, disken, dukning och rubbet,

ja, faktiskt även för krubbet.

Men du får nog ändå dricka med måtta,

för du ska ta dig hem ända från Gränshultsvägen 68!


Sagt och gjort, vi lagade tidernas måltid till kära far idag. Efter många om och men fick vi till det, jag och syrran. Och jag säger bara, J - lämna mig aldrig! Jag kommer aldrig lära mig laga mat! Men nu är det gjort för detta året =)


Systrar

Här e jag mörkhårig! Kan det varit för ca 2 år sen...? Systrarna Persson.



Ovido - Quiz & Flashcards