Alla inlägg den 22 november 2008

Av Persson - 22 november 2008 21:16


Change of plans people. Jag och Therese tar oss en sväng ner på stan för några glas vin ist. Jag kände mig för ung för att sitta hemma och slappa =)

Av Persson - 22 november 2008 17:55


Jag kom hem NU från jobbet. Förstår ni vilken dag det har varit??


Men allt är helt och hållet mitt fel.

Det ringde en kvinna på morgonen som hade bokat ett Zans Spa-paket ikväll och undrade om dom kunde ändra tiden på Zanz  till kvällen. Då ser jag att det är jag som gjort bokningen och att jag inte har bokat någon tid på spa´t... har helt enkelt glömt av det.. helt oförlåtligt.

Men då, i det samtalet säger jag bara att jag ska ringa och kolla med Zanz. sagt och gjort och dom har såklart ingen bokning och dom har såklart fullt hela kvällen dessutom. Jaha.


Med skammen som sprutar ur öronen och med gråten i halsen ringer jag upp gästen igen och säger som det är, att det är jag som gjort fel och att dom inte har nån bokning ikväll. Hon blir såklart jättebesviken då detta var en överraskning till hennes man på bröllopsdagen idag (!!!). Men jag kände verkligen att det va bäst att vara ärlig och erkänna att det var mitt fel. Vi lägger på och bestämmer att jag ska försöka hitta nåt annat spa i stan. JAg går bak i backoffice och fäller en tår. Ringer Södra Berget som har fullt, ringer First som har sin relax bokad just ikväll. Men sista utvägen var ett litet ställe som heter Sol & Pol och som tur var så va den ledig ikväll mellan 17,30 och 19,30 så jag bokade den.


När jag ringer upp gästen nästa gång säger jag det, att jag har bokat in dom på Sol & Pol och att jag har uppgraderat dom till största sviten (just idag behövde vi uppgradera nån dit så det passade ju perfekt).


Och då sa hon att " ja, men Johanna då tycker jag verkligen att du har gjort ett bra jobb, det här blir jättebra" och så pratade vi en stund och jag beklagade mig över mitt misstag och hon sa att det är heeelt okej nu.  Å då började jag lipa igen för mig själv för det var som det största jävla berget lättade från hjärtat.

(Jag hade faktiskt pratat med Pia Restaurangchef om att jag skulle bjuda dom på middag, men eftersom hon blev så himla nöjd med detta så behövde jag inte nämna det.)


Så efter det samtalet gick jag upp på rummet och gjorde en fin vip med rosor, frukt och choklad  och skrev ett vykort till dom.


Sen när dom kom och skulle checka in så sa jag "att gud jag måste krama er för jag har varit så ledsen för detta" och dom var så go båda två och sa att "detta blev ju till och med bättre" och jag sa att det är helt och hållet MITT fel, så jag hoppas inte dom tänker illa om hotellet. Och då sa hon att "gud nej nu känner vi verkligen för dig Johanna och för hotellet och tänker bara säga bra saker om er".


Så sen när dom checkat in och gått upp på rummet fällde jag en tår av glädje för dom var så goa och nöjda och glada ändå.

(Ja, jag har PMS nu för den som undrar. Fast jag hade nog lipat ändå. Lipiga jag. By the way, mitt humör har blivit SÅ mycket bättre sen jag slutade med P-ring.)


Back to the story. Jo och jag kom inte ifrån repan förrän 16 och då satte jag mig och åt för det hade jag inte gjort förren 6 imorse och sen samlade jag ihop grejor och åkte till Spaet och "vippade" där också med uppskuren melon, ananas och apelsin, ljus, morgonrockar och tofflor mm .


Så nu känns det bra. Nu är dom nöjd. Då e jag nöjd.


Men kan ni fatta hur detta har legat på mig hela dan plus att jag hade 40 utcheckningar innan kl 12 och en massa incheckningar som började komma vid 11 också... och telefonen som ringer... och pms.. fast som sagt, den märks inte av så mycket nu för tiden, ingenting idag iaf. Skönt.


Oj vilket sluddrigt inlägg. Men så får det va. Skönt att få "ur" sig det. Nu kan jag lämna det. Jaha så sitter jag här och är HELT slut i kropp och själ.

Och nu ska jag bara slappa hela kvällen. För jag orkar faktiskt inte göra nåt idag. Eller e man gammal om man bara e hemma? Fast det skiter jag i isf.


Hörs senare

Ciao!


Av Persson - 22 november 2008 09:19


Sara har fått ett datum då lillmannen ska göra entre!

Den 18 December kl 07,00. En stor dag.


Och jag SKA bara upp och titta på prinsen.


Jag hoppas jag kan fixa det på nåt vis.

Av Persson - 22 november 2008 08:08


Men skjut mig! Snälla. Jag orkar inte stå här till kl 15. Det kommer inte gå. Helt untmöglich som man säger.


Hoppas ingen gäst läser detta. Isf - Jag älskar  mitt jobb och gör allt för att ni ska trivas. Och mitt leende ÄR äkta. =)

Fast man kan ju vara trött ibland.


Vi har en värvningstävling på jobbet  då man ska värva så många medlemmar som möjligt på den dag man blivit tilldelad. Och min dag var igår.

And guess what.

Det är Fredagkväll och endast "privata" gäster kommer, alltså inga buissnesmän som bara tar sin nyckel och försvinner. 

Nä nu har man tid och sälja in vårt gästprogram och "då får man en kvällstidning + en restaurangcheck helt GRATIS".

Men kors i taket tänker dom då, och fyller snabbt i en anmälan och hjälper mig mot vinsten av en flaska skumpa.

TACK kära gäster för det.


Saknar min J såklart. Fan va löjlig man blivit. Men så e det. Jag saknar han efter ett dygn. Löjliga jag.


Hoppas ni får en härlig och underbar och LEDIG lördag hörrni! 

Nä, Back to work!


Ovido - Quiz & Flashcards