Alla inlägg under maj 2008

Av Persson - 21 maj 2008 06:16

Det blev att jag fick jobba idag... sitter och äter.

Varför ska nätterna alltid gå så snabbt?? Nu bär det av till jobbet.

Hörs i eftermiddag. ciao

Av Persson - 20 maj 2008 17:51

Jag vet inte... jag känner för att klippa lugg. Dels för att jag alltid ha velat ha lugg, dels för att det är inne nu i vår. Men jag har en klassisk virvel i pannan som gör det hela lite jobbigare... Men om man tittar på Frida Fahrman på hennes blogg metrobloggen.se/fahrman så har hon också en virvel ser det ut som på vissa kort och hon kan uppenbarligen få den fin och rak och sådär lite lagom "fluffig" på andra kort.. Vad säger vi, lugg eller inte lugg??

Av Persson - 19 maj 2008 21:24

Haha nu när jag ser bilden på insidan av utedasset (se tidigare inlägg), kommer jag och tänka på första gången jag såg det efter Jimmy och nån bror (ja han har 10 syskon så det är inte alltid så lätt..) hade byggt upp det, och då säger min prins att "Ja och där brevid kan jag sitta och hålla dig sällskap när du bajar".

Haha! vi e ju för goa! (Nej vi gör inte sånt ihop) (förresten har jag lite fobi för sånt prat i största allmänhet..så det var nog därför han sa det)

4-2

Av Persson - 19 maj 2008 20:54

Jo tack vi vann seriens första match med 4-2. Motståndarna gjorde två snabba mål dom första minutrarna och redan då fick man ju känslan av att det var kört, också pga att brudarna i andra laget var ca 2 meter långa och vägde säkert en 70-80 pannor per man (eller per brud)... varför ska alltid jag vara med i det "lilla laget", då ingen är mer än 1,60...och om någon skulle vara det då e dom smal som ett jävla sugrör så räcker att blåsa på dom så faller dom... det var likadant i handbollen och volleybollen och den tidigare fotbollen och allt vad jag nu spelat, alltid lill-laget... men det är ju roligt att knuffas tillbaka lite.

Jo vart var jag... matchen ja!  Ja två tidiga mål i första minutrarna, men sen kom vi igen minsann och lyfte oss rejält, och om jag inte minns helt fel så stod det...ja iaf 1-2 i halvlek (alltså efter den 20 min långa halvleken =) herregud de e nästan skrattretande.. och ännu pinsammare är ju att vi bytte ju varannan minut, man tog ju ut sig helt efter en rush liksom..). Ja och sen dunka vi in 3 mål till. Så det blev 4-2 till OSS. Yiieeho.


Och jag är redan stel. Och när jag kom hem kände jag mig så jädrans sportig och fräsh att jag sa till Jimmy att han skulle ta ett kort på mig. Och så blir man sådär lite lätt besviken när man ser att jag inte alls var så himla fräsh. Men men.. och sen när jag drog av mig överdragskläderna och Jimmy fick se mina matchkläder, så tyckte han att ni skulle få se detta stycke eyecandy också...jaja ni ser ju att han blev så till sig att bilderna blev suddiga.. okej... Hihi och på den sista bilden trodde jag inte att huvudet skulle komma med så jag liksom böjde mig lite.. ja jag trodde faktiskt inte att alla mina 158 cm skulle hamna på en bild som en stolpe (Jimmy) på ca 190 knäpper.. så jag böjde huvudet. Oj. Trött jag blev. ciao


Av Persson - 19 maj 2008 17:00

Nu ska jag iväg och spela match. Jo, fotbollsmatch.

7-manna, 20 min x 2. Precis lagom. Önska mig lycka till.

ciao


Av Persson - 19 maj 2008 14:23

Jo igår var det ju personalfest!

Vi var på Södra Berget i en jättekåta... ja och jag var ju såklart sen som vanligt och hade tagit på mig att ta med cd-spelare och bränna en skiva och grejor... ja och när vi väl åker har jag fullt upp med att lyssna på låtarna i bilen så att dom stämmer och så, så när jag tittar upp nästa gång så är vi på väg till jobbet... och jag skriker "Vad gör vi här??! vi ska ju va på Södra!" Jimmy rycker till och blir irriterad  "Ja men jag trodde att ni skulle samlas här".  Jaja vi åkte vidare iaf. En aning stressad och en aning irriterad.

Att inte J visste vart det låg är ju lite av en skandal, han har ju bott här i ett x antal år. Jag kom fram till slut. Tog ett glas rosé och kände att jag var ju på lysande humör!


-"Vi ska börja med en liten rolig runda i skogen som heter Björnrundan" säger Maria.

-"Nej jag tänker inte gå nån jävla runda i skogen" börjar dom coola.

-"Jo, säger Maria, det är bara en liten kul grej"


Ja jo en liten grej sa hon! Det var som ett smärre träningspass.


När alla hade kommit tillbaka, så var det dags för brännboll.

Som den leknörden jag är gick jag in för detta till 100%. Blev dock en aning besviken när jag kände att kroppen inte var lika lätt som förra gången jag spelade (4-5 år sen).. och när halvmullige (tänk en vanlig 40-års-Svensson) Jonny kutar förbi mig, som dessutom är skadad, ger jag upp och börjar lunka istället och spelar "eh d e lugnt jag hinner ändå"...Herregud.. hoppas dom gick på det.


Jo sen åt vi.


Sen var det dags! Mitt livs störta grej tror jag. Körslaget. Och Maria hade frågat mig innan om jag ville vara körledare. Jag behöver nog inte skriva vad som snurrat i mina tankar dom senaste dagarna. (Ja jag drömmer om att bli musikalartist) (Och ja, jag står med en deo som mick och sjönger till en fantasi-publik ibland.., ofta)

Vi fick välja våra körer själva, ni vet sådär som man valde fotbollslag när man var liten, så jag fick en jättebra kör!

Och våran stackars praktikant hade suttit flera dagar innan och pusslat ihop häften med låtar som vi fick välja mellan. Vi var tre körer som fick 30 min på oss att öva in en låt, och vi tre olika hjälpmedel som vi skulle göra "dräkter" av, en fick folie, en fick sopsäckar och vi fick gladpack.

Beslutet om vilken låt det skulle bli va lite kivigt men vi valde tillslut:

Bonnie Tylors "Total Eclipse of the hart" Och det blev inte sämre av att vi virade in oss i gladpack utan tröjor, med BH dock.

Oh my god! Jag var som i himlen, i mitt esse! Jag stod som en riktig körledare och klappade takt och sjöng och gestikulerade. Detta var min livs upplevelse tror jag. Jag gick ner på mina berömda knän (vad är det med mig och ställa mig på knän egt?, I just love it) och levde mig in som aldrig förr.


And guess what?? Vi vann! Jo de e sant Team Johanna vaaaannnnnn. De e ju lite typiskt mig, att gå igång så mycket på en sån grej och sen gå och vinna skiten också...

När jag kom hem sen och skröt så över detta och visade mitt uppträdande för Jimmy är jag säker på att han tänkte som Katrin Schulman

"Jag visste att jag gifte mig med en nörd, jag visste bara inte att han var stolt över det".  Fast utan giftemålet då..

Åh jag blir helt svettig bara jag tänker på det.. jag vann som körledare.. wow..


Jo och sen drog jag och Maria igång dansen och gjorde mitt efterlängtade Madonna, Like a prayer-nummer, lite halvt blev det dock pga att skivan hackade.


Här är några av dom fina sånghäfterna praktikanten suttit och gjort, alla olika dessutom! Gud bevare mig väl




Av Persson - 19 maj 2008 10:19

Nuså har jag kommit igång lite..

Jo vi åkte till stugan direkt efter jobbet i fredags. Vi har fått gjort jättemycke i helgen, vi bla målat taket på övrevåningen en andra gång, börjat få upp lister runt dörrarna och jag har målat hyllor och grejor!

Jo och sen har jag tagit på mig ett uppdrag, jag ska styla utedasset.

Yes det är det förtroendet man har liksom, utedasset. Men vilket utedass vi ska ha sen! Han ska få se.

Här kommer lite bilder på utedasset som det ser ut idag, vi köpte det bara för nån månad sen. Jag tror jag ska ha lite havstema... lite bojar och skepp i flaskor och så.. ja, nu när jag skriver sakerna i plural låter det som ett kungligt utedass, men de är faktiskt ganska stort för att va ett litet utedass.

Av Persson - 19 maj 2008 09:07

Jag vet nu har har det gått flera dagar sen sist. Anledningen stavas stugan.

Jo vi har en stuga som inte har varke el eller vatten. Ja ni kan ju tänka er hur fräsch man känner sig på söndag eftermiddag... Men jag ska ägna hela min dag åt bloggen och skriva och skriva och skriva, men först some breakfeast. ciao

Ovido - Quiz & Flashcards