Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Personalfest

Av Persson - 19 maj 2008 14:23

Jo igår var det ju personalfest!

Vi var på Södra Berget i en jättekåta... ja och jag var ju såklart sen som vanligt och hade tagit på mig att ta med cd-spelare och bränna en skiva och grejor... ja och när vi väl åker har jag fullt upp med att lyssna på låtarna i bilen så att dom stämmer och så, så när jag tittar upp nästa gång så är vi på väg till jobbet... och jag skriker "Vad gör vi här??! vi ska ju va på Södra!" Jimmy rycker till och blir irriterad  "Ja men jag trodde att ni skulle samlas här".  Jaja vi åkte vidare iaf. En aning stressad och en aning irriterad.

Att inte J visste vart det låg är ju lite av en skandal, han har ju bott här i ett x antal år. Jag kom fram till slut. Tog ett glas rosé och kände att jag var ju på lysande humör!


-"Vi ska börja med en liten rolig runda i skogen som heter Björnrundan" säger Maria.

-"Nej jag tänker inte gå nån jävla runda i skogen" börjar dom coola.

-"Jo, säger Maria, det är bara en liten kul grej"


Ja jo en liten grej sa hon! Det var som ett smärre träningspass.


När alla hade kommit tillbaka, så var det dags för brännboll.

Som den leknörden jag är gick jag in för detta till 100%. Blev dock en aning besviken när jag kände att kroppen inte var lika lätt som förra gången jag spelade (4-5 år sen).. och när halvmullige (tänk en vanlig 40-års-Svensson) Jonny kutar förbi mig, som dessutom är skadad, ger jag upp och börjar lunka istället och spelar "eh d e lugnt jag hinner ändå"...Herregud.. hoppas dom gick på det.


Jo sen åt vi.


Sen var det dags! Mitt livs störta grej tror jag. Körslaget. Och Maria hade frågat mig innan om jag ville vara körledare. Jag behöver nog inte skriva vad som snurrat i mina tankar dom senaste dagarna. (Ja jag drömmer om att bli musikalartist) (Och ja, jag står med en deo som mick och sjönger till en fantasi-publik ibland.., ofta)

Vi fick välja våra körer själva, ni vet sådär som man valde fotbollslag när man var liten, så jag fick en jättebra kör!

Och våran stackars praktikant hade suttit flera dagar innan och pusslat ihop häften med låtar som vi fick välja mellan. Vi var tre körer som fick 30 min på oss att öva in en låt, och vi tre olika hjälpmedel som vi skulle göra "dräkter" av, en fick folie, en fick sopsäckar och vi fick gladpack.

Beslutet om vilken låt det skulle bli va lite kivigt men vi valde tillslut:

Bonnie Tylors "Total Eclipse of the hart" Och det blev inte sämre av att vi virade in oss i gladpack utan tröjor, med BH dock.

Oh my god! Jag var som i himlen, i mitt esse! Jag stod som en riktig körledare och klappade takt och sjöng och gestikulerade. Detta var min livs upplevelse tror jag. Jag gick ner på mina berömda knän (vad är det med mig och ställa mig på knän egt?, I just love it) och levde mig in som aldrig förr.


And guess what?? Vi vann! Jo de e sant Team Johanna vaaaannnnnn. De e ju lite typiskt mig, att gå igång så mycket på en sån grej och sen gå och vinna skiten också...

När jag kom hem sen och skröt så över detta och visade mitt uppträdande för Jimmy är jag säker på att han tänkte som Katrin Schulman

"Jag visste att jag gifte mig med en nörd, jag visste bara inte att han var stolt över det".  Fast utan giftemålet då..

Åh jag blir helt svettig bara jag tänker på det.. jag vann som körledare.. wow..


Jo och sen drog jag och Maria igång dansen och gjorde mitt efterlängtade Madonna, Like a prayer-nummer, lite halvt blev det dock pga att skivan hackade.


Här är några av dom fina sånghäfterna praktikanten suttit och gjort, alla olika dessutom! Gud bevare mig väl




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards