Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Persson - 13 maj 2008 17:49

Jag måste säga att det blir faktiskt roligare att gå med stavar än utan, plus att det ger bättre motion utan att det blir särskilt jobbigare. Rekomenderas skarpt. Och jag skiter i att det är tantigt.

Ciao

Av Persson - 13 maj 2008 14:16

Igår lagade jag mat. Visste inte att jag kunde det. Jag tog det som fanns.

Kokade broccoli, rev morötter, stekte svamp med några vitlöktklyftor, stekte några ägg, stekte några tomater.

Jo och sen kom min man kocken och hottade upp det med permosan ost och vitlöksbröd. Riktigt gott och nyttigt blev det ju. Idag blir det nog min vanliga style, pulvermos och falukorv. Ska jag aldrig tröttna?


Vår goda och nyttiga mat

Av Persson - 13 maj 2008 11:25

Men nu ska ni få höra.

Jag och Bettan ska ju satsa på boddypump nu på Jocks två, tre ggr i veckan. Var bestämt att vi skulle göra det ikväll, men då ringer Bettan igår kväll och säger att Sara hade frågat om dom kunde byta pass på jobbet, och Sara har ställt upp för Bettan innan så hon bytte till kväll då istället.

Jo, då ringer Bettan till mig och säger att vi inte kan träna ikväll (skönt tänker jag i smyg) såå, vi ska upp och gå kl 6 imon bitti med Jonny (försäljningschef) jaaha säger jag (ja det är ingen idé och säga emot när Bettan har bestämt nånting, tro mig).

Ja så där stod jag imorse kl 6 och huttrade och var sur för jag inte hittade dom träningsbyxorna jag ville ha. Det var det mest onormala jag gjort i hela mitt liv. Går folk upp två timmar tidigare för att pina sig själva?

Men det är ju skönt efteråt, och då åkte vi och åt hotellfrukost på first och sen åkte pantertanterna hem och la sig i två timmar. Skönt.


Och sen vaknar jag av att vår granne Birger ringer på dörrklockan, eller ja visste ju inte att de va han men jag kikar alltid i hålet innan jag öppnar, och då hade jag glömt nyckeln i dörren.... ja inga kommentarer... jag skyller på den onormala morgonen...



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards