Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Persson - 12 maj 2008 14:52

Jag stör mig ibland på att folk har slutat le på kort. Varför denna wanna be modell-pose?? Vad hände med ett stort leende som visar hela tandraden?

Jag förstår dock folket med tandställning, jag hade en själv i ett år, ingen läcker historia. Nä, jag slår ett slag för le-korten! Jag måste ju också poängtera att jag också hade min period i fjortonårs åldern med 40 000 likadana kort på mig själv i olika kläder och poser. Detta måste skrivas annars blir jag påmind av syrran. (hon hade ingen sån period)

Nu blir det matlagning tills min man kommer hem.



Glada Persson


Av Persson - 12 maj 2008 11:20

Jo jag kom på en lite rolig sak som hände häromveckan. Säger inte när och var och hur eller i vilket sammanhang, men jag träffade Jean-Pierre Barda och pratade lite med han. Ni vet han som gör reklam för Synoptik (eller?). Så vi kom in på glasögon och så.


Jean: Dom har ju väldigt snygga bågar där också så de e ju kul.

Jag: Ja gud ja, jag funderar faktiskt på att byta, jag har varit inne och kollat några gånger (lögn) jag funderar på ett par silvriga lite större kanske...(har svarta ganska små nu)

Jean: Mmmm (tvekar lite).. men du har bara guldsmycken eller...?

Jag: (inser mitt snedsteg) NÄMEN GUD då kan jag ju inte ha silvriga bågar...! Då får det bli guldiga! (vem har guldiga bågar?) (faluröden bara stiger) (tänker nu sabbade jag chanserna att bli polare med han, äh jag får spela dum istället så kanske han glömmer mig)

Jean: (försöker vara snäll) ja hehe... men du kan ju silvriga med nån gulddetalj på!


Varför ska jag alltid göra bort mig med kända människor??

Det felet med bågarna är ju som att gå naken till kyrkan.

Och att han på dom få sekunderna kunde se att jag hade guldsmycken (ring, halsband som knappt syntes, diskreta örhängen) Go Jean! och go gayar, ni är kvinnans bästa vän. eller gaj som mina svärföräldrar säger.

Ska hitta en gajkompis.






Av Persson - 12 maj 2008 09:43

Min man har kommit hem! By the way vi är inte gifta men han är ju en man och han är ju min så jag brukar säga så. Jo så han kom och hämtade mig efter jobbet vid elva, och vad ser jag när vi kommer hem, chokladpudding! Finns det nåt bättre en chokladpudding? Finns det nån bättre man som köper chokladpudding? Tror inte det.

Jo och när jag skuller äta på jobbet får jag mig också en överraskning, i vanliga fall brukar vi få det som finns ungefär men igår slog kocken till och surprice, världens finaste och godaste personalmat som jag nånsin fått tror jag. En bra dag det där.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards