Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

I did it!

Av Persson - 7 maj 2009 09:48


Jag gjorde det!! Jag SPRANG vårruset! Jag joggade verkligen hela tiden. Jag kan ju inte påstå att det gick så fort alla gånger, men jag lunkade på i mitt eget tempo. Det kändes så skönt att få "springa" om så många, "lata kossor som inte orkar springa" tänkte jag och sprang extra fort när det var mycket publik vid sidan om. Det var ju givetvis väääldigt många som sprang förbi mig oxå och då tänkte jag "men dom har ju tränat som idioter inför detta, det har ju inte jag". Jag trodde inte att jag kunde springa så långt som 5 km, har alltid dragit gränsen vid 2. Men nu vet vi.


En bra grej var att ta sikte på nån och ge sig f*n på att inte släppa hennes tempo. Jag tog sikte på en tant. Ni läste rätt, en tant. Satan vad kvick hon var i bena för att vara tant. Men hon sprang med ett ganska lugnt tempo men ändå sprang. Hon tog längre steg än vad jag gör så jag fick pinna på ganska bra där bak ett tag. Jag kom för övrigt på att jag tar myrsteg när jag springer. Töntsteg skulle man oxå kunna säga.


En glad Persson efter ruset. Herre Jesus vad mycket folk det var! 18 tusen kvinnor på ett och samma ställe. Tänk vad mycke människor det finns.


Jo vi mötte en extra-arbetare från jobbet där som inte sprang med oss, och då undrade vi varför, och då sa hon att dom har det som en tradition i deras släkt att alla kvinnor i släkten går/joggar/springer Vårruset varje år.... Vad säger ni kvinnor i vår lilla lilla släkt, ska vi starta en ny tradition nästa år??  Få se nu... vi e ju bara 7 totalt så det vore ju inte helt omöjligt.


Nu ska jag iväg till jobbet! Kör extra för en annan tjej idag, 11-19. Känns lite sådäääär just nu när tanken slår mig att sängen står fortfarande varm och obäddad bakom mig. Men jag tänker positivt. Pengarna e bra.


Ha en underbar dag!


 
 
Ingen bild

nå´n du känner

8 maj 2009 08:17

Grattis kanonbra gjort av dig!
Klart jag är med på nästa års rus om dom andra sex oxå hänger på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards