Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Persson - 10 maj 2009 21:03


Förra sommaren lovade jag mig själv att bli mer insatt i politiken i Sverige för att kunna rösta rättvist under valet 2010. Jag kan inte påstå att jag har suttit i timmar och läst på på de olika partierna. Men litegrann har jag läst.


Grejen e att jag inte har hittat nåt bra  parti som jag känner det där lilla extra för. Innan har jag väldigt mycket ogillat moderaterna av någon anledning, har egentligen ingen aning om varför men det klingade dåligt i mina öron helt enkelt. Tyckte Persson med stort P skötte Sverige så bra innan så jag var kanske lite som tanterna på jobbet och tyckte att förändring bara är jobbigt.


Men nu. Nu har jag fått upp ögonen för Reinfeldt och deras politik. Jag tycker inte det låter illa alls det jag har hört. Det gör lite ont i själen att behöva erkänna det dock. Är det inte bara rikemansfolk och snobbar som e moderater? tänker jag. E det så?


Jag har ingen aning. Men jag ska kika lite närmare på detta. Kanske blir jag en moderat till slut. Jag har en liten mesig dröm om att sitta i stadshuset här i Kungsbacka en vacker dag. Först ska jag bara välja parti.



 





Moderat nästa?


Ovido - Quiz & Flashcards