Alla inlägg den 28 april 2009

Av Persson - 28 april 2009 22:19


Jag skäms. Min väg till coop varje dag.


Såhär ser det ut innan jag startar bilen på vår parkering. Vår parkering är vid trädet, det är vårt kännetecken.


Och så backar jag bak... och ni ser där längre fram svänger jag vänster upp mot den lite större vägen som går där...


..och när jag backat bak så ser man vår balkong längst till ut till höger, den i mitten. Visst e det ful blå färg på dom? Lägenheterna på andra sidan har fina vita...


Nu har jag svängt vänster där fram som jag skrev... ser ni vad grönt allt börjar bli? LOVLEY.


Och sen svänger jag höger och kommer ut på denna väg...


... som tar mig ned till denna rödljuskorsning, en ganska välkänd korsning i Kungsbacka får man väl ändå lov att säga...?  Jag kör rakt fram iaf...


Och fortsätter rakt fram. Längst där borta kan ni skymta en rondell, på denna raksträcka kan jag gasa på upp till 70 km ibland när jag har bråttom. Men om jag vill retas med nån annan som har bråttom ligger jag bara i 50. Jag vet inte var det är för hastighet här egentligen. Nån som vet av er som bor här?


 

och så var vi framme vid rondellen. Jag svänger höger här. Ni ser människorna där framme som ska gå över ett övergångställe härnäst? Jag släppte inte fram dom =)


Och när jag svängt till höger i den rondellen ser jag coop.


Eftersom jag inte e som vanligt folk så får jag stå på parkeringen på baksidan för oss lite mer finare folket. Eller inte.


Har man riktigt tur så har någon precis åkt när man kommer så man får en parkering långt fram. Meeeeen inte idag heller...


Ser ni? Detta tog alltså ganska precis 3 minuter.


Någon som har en cykel att låna ut eller sälja för en billig peng?

Vi måste börja rädda världen.


Av Persson - 28 april 2009 08:32


Det gör ont i mig när jag ser på strand-och solnedgångs-bilder som denna...

Jag längtar når så fruktansvärt mycket tills den dagen vi åker utomlands. Till vecka 28. Då ska vi åka nånstans långt bort... Några förslag? Det ska inte vara för  långt bort så det tar jättelång tid att flyga för vi har bara en vecka ledigt. Och det ska finnas en strand, restauranger, lite shopping och ett hotell. Mer än så begär vi inte. Vi ska bara njuta och ha de gott. 


 


Nu ska jag iväg till jobbet. Vilket oväder det var igår förresten! J älskar det och jag hatar det. Blixtrade och åskade och hujeda mig. Dagen idag är inte helt olik den igår, jobb, träna, hem och mysa med min kärlek.


Ha en bra dag ni med!


Ovido - Quiz & Flashcards