Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Hjälp mig

Av Persson - 28 april 2009 22:19


Jag skäms. Min väg till coop varje dag.


Såhär ser det ut innan jag startar bilen på vår parkering. Vår parkering är vid trädet, det är vårt kännetecken.


Och så backar jag bak... och ni ser där längre fram svänger jag vänster upp mot den lite större vägen som går där...


..och när jag backat bak så ser man vår balkong längst till ut till höger, den i mitten. Visst e det ful blå färg på dom? Lägenheterna på andra sidan har fina vita...


Nu har jag svängt vänster där fram som jag skrev... ser ni vad grönt allt börjar bli? LOVLEY.


Och sen svänger jag höger och kommer ut på denna väg...


... som tar mig ned till denna rödljuskorsning, en ganska välkänd korsning i Kungsbacka får man väl ändå lov att säga...?  Jag kör rakt fram iaf...


Och fortsätter rakt fram. Längst där borta kan ni skymta en rondell, på denna raksträcka kan jag gasa på upp till 70 km ibland när jag har bråttom. Men om jag vill retas med nån annan som har bråttom ligger jag bara i 50. Jag vet inte var det är för hastighet här egentligen. Nån som vet av er som bor här?


 

och så var vi framme vid rondellen. Jag svänger höger här. Ni ser människorna där framme som ska gå över ett övergångställe härnäst? Jag släppte inte fram dom =)


Och när jag svängt till höger i den rondellen ser jag coop.


Eftersom jag inte e som vanligt folk så får jag stå på parkeringen på baksidan för oss lite mer finare folket. Eller inte.


Har man riktigt tur så har någon precis åkt när man kommer så man får en parkering långt fram. Meeeeen inte idag heller...


Ser ni? Detta tog alltså ganska precis 3 minuter.


Någon som har en cykel att låna ut eller sälja för en billig peng?

Vi måste börja rädda världen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards