Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Bokad

Av Persson - 3 juli 2009 14:29


Efter att ha sett resorna försvinna en efter en de senaste dagarna gick jag till Resia idag och tänkte höra hur det ligger till egentligen, är det så illa som det ser ut på nätet, eller "löser det sig" som jag hört många säga när jag frågat om hur de e att resa sista minuten. När jag då får som svar av denna smått otrevliga tant på Resia (ni vet en sån som automaiskt blir liiite mindre trevlig och liiiite mer översittande bara för att man e yngre och fräshare. Tantjävel.) att resorna är helt slut, brister det.


Jag går tårögd in på hm och gömmer mig bland klädställningarna och ringer J som säger att åk hem och boka en resjävel, kosta vad det kosta vill. Jag åker hem, sätter mig vid datorn, går in på Ving (som jag fastnat för som resebolag) och konstaterar att en resa som jag suttit och bevakat flera dagar i streck nu har gått upp 1000 spänn PER PERSON sen inatt kl 3 då jag satt uppe. Jag bryter ihop. Ringer J och bölar och har mig.


Min underbara man säger "Ja men älskling det är ju detta vi har sparat till, då får det kosta lite extra då, vi SKA resa".


Ja. Jo. Men. Nä....


Men jag gråter lite till och lite till. För jag har bara två vekors semester, ons till ons, men dessa dagarna innan J kommer och innan vi åker är så jävla hektiska och det är så många måsten jag måste hinna med att det är FAN INGEN SEMESTER. Och när vi kommer hem har vi EN dag innan jag jobbar. Det blir inga TVÅ veckors semester. Det blir en. En enda.


Jag känner att jag går in i väggen på min semester. Är det normalt? Nääästan så jag längtar till hösten och då det vanliga schemat drar igång, med vanligt pissväder. Men bara nästan.


Jag fick iaf bokat resan. På Måndag kl 7.00 lyfter vi och åker mot Cypern. Har inte varit sådär för Cypern innan, för jag har hört så mycket om fest&blöta-nätter-Ayia Napa, och till ett sånt ställe vill vi inte åka. Men detta som vi bokade verkar bra. Har man inte så höga förväntningar och behåller en positiv inställning så blir det mesta bra ändå. Jag vill bara ligga i solen och läsa och njuta av min mans sällskap. För det har jag saknat.


Hit ska vi åka. 


Puh, nu har jag skrivit av mig och det känns redan bättre. Nu ska vi på Liseberg! Det blev inget sista jag skrev att vi skulle dit, så vi kör idag ist.

Just nu är jag GLAD över att jag får en extra dag här hemma, för damn vad det ser ut här.

Ciao!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards