Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Persson - 15 juli 2009 11:39


Nä det blev inget mer igår. Men nu ska vi se! Nu har jag suttit å laddat upp en massa massa bilder som ska upp här i dagboken. Och ja, man kan ju säga att de e en hel del bilder på oss... kanske blir lite tröttsamt men de fanns inte så många andra att ta kort på... så det blir ett collage med mig och J =) och lite annat oxå.


På landvetter tidigt på morgonen.


J tog sig en öl innan vi gick på. Jag festade oxå till det med en Jalla.


Första hela dagen vi hade spenderade vi på stranden. Vi kom dock på att vi är pool-människor, så resten av veckan låg vi vid poolen på hotellet.


På kvällen.


Här e "våran" pool! På takterassen på hotellet. Det fanns även en bar/restaurang där uppe.



Vi tog en promenad i området och vilka skillnader de e på husen! Här stod vi på ett ställe och tittade först åt höger....

...och sen åt vänster. Helt galet.


Sen besökte vi Spökhotellet Gasten och J säger "Strike a pose", och ja e ju inte den som e den så jag lydde vänligt. Och vilken pose jag fick till sen.


Huset var lika läskigt som det riktiga Gasten på Liseberg.


Vi hade en liten balkong där vi satt några kvällar innan vi skulle gå ut, eller oxå efter när vi kommit hem. Mysig var den.



Vi skrev upp oss på en Cypern-kväll på hotellet med cypriotisk mat och dans. När vi kom dit så stod vi inte med av nån anledning så vi fick dela bord med ett annat par. "Men JA vad kul" tänkte en måttligt road Fröken Persson då. Men ack NEJ de blev inte så jobbigt och tråkigt som jag trodde, utan det blev riktigt KUL faktiskt. Vi blev ihop-parade med Isabella och Peter som kommer från Örebro och Mariestad, ett jättetrevligt par som vi "klickade" direkt med. Efter maten gick vi vidare ut och gjorde en helkväll på stan med många drinkar och mycket tjöt. Kul kul!


Nästa kväll. I Larnaca fanns det inga gatu-stånd med jobbiga försäljare så vi satt lugnt och skönt och tittade på folk en stund varje kväll.


 





Nästa dag gick vi ut på stan lite igen och strosade runt.

När Jimmy ska ta kort så e han så koncentrerad på att faktiskt ta kortet så han glömmer av att le. Bevisligen...





Våran kamerablixt vet ju vart ansiktet e iaf... Smash i fejjan så man ser likblek ut. Titta va wild and crazy ja va å visade bh:n denna kvällen. Fast i den vinkeln ser det faktiskt mer ut än var det var framifrån.


I Lördags gick vi till en lite finare restaurang och jag åt den godaste ceasar-salladen ever. Jag är beredd att ge Knausts hittils stadiga första plats till detta underverk, gud va god den va!


Vi drack dom starkaste (och äckligaste) drinkarna någonsin.


Så J blev lite suddig sen. Hihi.





Sista kvällen gick vi ut med Isabella och Peter igen. Mycket trevligt ännu en gång. Dock inte lika blött utan väldigt lugnt och skönt.





Sen gick vi ner till stranden och strosade lite.


 

Flyget hem gick på natten till tisdagen så vi hade hela måndagen oxå på oss. Så vi solade, käkade och hade de skönt hela dagen och sen hämtade bussen upp oss och körde till flyplatsen. Det var väldigt skönt att slippa gå upp tidigt och stressa iväg, utan hela dagen lunkade på i skönt tempo. Det jobbiga blev dock att vi landade 3.30 så de blev ju inte mycke sömn den natten, men de tog vi igen igår så ja e helnöjd.


J väntar på väskorna.


Puh, nu har det gått en timme sen jag började skriva detta. Så nu ska jag börja göra iordning mig inför första jobb-dagen på två veckor, kör 14-22,15 ikväll, ledig imon och sen kör jag alla dagar fredag - fredag.


Jag skulle vilja skriva lite om hotellet och staden men det får vänta tills jag får tid. Ha en underbar dag!

Ciao


Ovido - Quiz & Flashcards