Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Snyft

Av Persson - 16 december 2008 16:12


Igår hade vi lite fika för mig och Sara som ska föda barn på Torsdag kl 7.

Så jag slängde ihop ett till rim. Ja, det börjar bli löjligt patetiskt men det är ju min thing. Så jag måste keep on entertaining som man säger. Vad gör man inte för konsten och underhållningen. Såhär löd det och nu var det bannemig inte ett öga torrt. Jo Saras, TheresesNr2 och Bettans... men dom e såna hårdingar så det krävs väl en begravning för att få dom att gråta. Men jag grät. Och Maria och ThereseNr1 grät. Och sähär sa jag;


Jag skrev ihop en liten grej,

för jag e ju en sån fiffig tjej =)

Först och främst vill jag bara tacka för denna tid som gått,

ni har stått ut med mig i både torrt och vått.

Jag ska säga nåt om var och en,

jag har faktiskt fått en å annan vän.


Bettan, min lilla städmamma,

du har ju en inredningstil som jag vill anamma.

Maria, vi verkar ju vara själsfränder,

du stod här på Knaust med öppna händer.

Och Therese din lilla fjant,

du kommer ju klara konferensen briljant.

Ingen har låtit mig klaga och bara vara,

pratat och lyssnat som du Sara.

Pontus, du och dina härliga ambitioner,

du kommer snart sitta där med dina miljoner.

Roger, du och ditt glada smajl,

jag och många andra diggar din style.

Fredde, dig vill jag bara krama,

men det ända du tänker på är ju faktiskt barna.

Sen har vi Therese nummer två,

du tränar ju så en annan blir avundsjuk och känner sig grå.

Tore din lilla sparv,

jag kommer sakna att höra om dina träningsvarv.

 Sussie, vår allas husmor och föredetta receptionist,

du är alltid en sann och äkta optimist.

Och Sandra på städ du är snart 30 men absolut ingen tant,

hoppas nu du får gå utan nån praktikant.


Nu tror jag inte jag har glömt nån,

helst av skulle jag vilja sjunga en sång.

En visa om hur mycket jag ÄLSKAR er var och en,

men jag kommer ju upp och hälsar på igen.


Jag har utvecklats så otroligt mycket under denna tid,

det har ju varit både kärlek och strid.

Jag har gjort mer än jag någonsin kunnat drömma,

reception, konferens och frukosten vill jag helst glömma.

Och jag har verkligen fått fina vänner,

Ni betyder mer om många andra jag känner.


Jag kommer sakna er så oändligt mycket,

ni ÄR dom bästa, iaf i mitt tycke.

TACK alla ni underbara som stöttat mig,

jag är ju trots allt bara en liten Göteborgs-tjej.

Jag hade ju velat ge er nåt och fixat och donat och så,

men med detta rim och med dessa tårar säger jag Hejdå.


Jag har skrivit detta rim tre gånger nu och gråtit varenda gång.

Nu har jag gjort mitt sista pass i Receptionen, imon gör jag sista som Guest Service och därmed sista någonsin på mitt älskade Knaust. Sorgligt, vemodigt, jobbigt.


Nu ska jag gå hem till vår kaotiksa lägenhet som jag bara spyr över just nu.

Jag ORKAR inte mer vill jag säga och lägga mig ner och dö. Fast det skulle nog kännas väldigt onödigt och jobbigt för J att få packa upp allt igen och fixa med begravning dessutom, så jag tror jag besparar honom det och går hem och fortsätter packa det sista nu.


Ha en undebar kväll hörrni!

Ciao


 
 
Ingen bild

Tore

16 december 2008 23:13

Du är ju helt underbar Johanna! Kom upp och hälsa på! Synd att ditt sista pass var grötigt! Men gbg, är ju ruggigt nice!
Ciao bella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards