Alla inlägg den 1 december 2008

Av Persson - 1 december 2008 10:24


By the way - Mor och far har flyttat i helgen! Så nu sover dom i sitt nya hus som inte har nåt varmvatten eller något golv lagt i hallen, men dom e glada ändå. Så nu kommer snickarna lägga all sin tid på Farmors lght så den blir klar fort. Så flyttar Farmor in där och så kommer vi den 19:nde och flyttar in i Farmors "gamla" lght. Kunde inte blivit bättre det här.


J´s mamma borrade hålet djupare i mitt hjärta i helgen då hon frågade om jag inte trivs i Sundsvall. JO, jag älskar Sundsvall. Och jag tvingar absolut inte J till att åka eller flytta någonstans med mig. Men detta har varit på tapeten i över ett år och att han sen valde att inte berätta det förrän i våras är hans beslut. Och om han inte hade kunnat tänkt sig att flytta, så hade vi naturligtvis tänkt ut någon annan lösning. Eller gjort slut - men det känns inte aktuellt. Så då får man lösa det på nåt sätt ändå. Tänkt om en av oss kommit från USA eller nåt? Vi ska ju va glad att vi e från samma land iaf.


Så ville jag svara henne. Men det gjorde jag ju inte. Tur att dom inte har någon dator så dom kan se detta. Men det är faktiskt lite jobbigt när hela hans släkt tror att det är jag som kallhjärtat tvingar ner Jimmy till Kungsbacka.

Det var jobbigt för mig med när jag flyttade upp till Sundsvall också, men det finns telefoner och man kan ju hälsa på varann. Och nu kändes det som en jättebra möjlighet då vi får hyra farmors lght i andrahand och kan hyra ut denna i andrahand så vi slipper ta något stort lån. Plus att det inte känns så definitivt då. Vi kan flytta tillbaka hur lätt som helst om vi vill det.


Babbel babbel. Skönt att skriva av sig.


Av Persson - 1 december 2008 09:41


Jag har varit i Ramsele i helgen. Det föklarar min frånvaro här.


Och i Fredags hade jag den hemskaste dagen på jobbet ever. Inte pga att det var klagomål och massa extra att göra, utan för att jag hade 85 utcheckningar innan kl 12, och 85 gäster som skulle in i huset också. Och då kan man ju fråga sig varför dom inte kommer efter kl 15 då vi har incheckning, jo, det är klart jag förstår att man vill checka in fort när man kommer och ska helgövernatta, men detta gör att lilla jag som står i receptionen, utan nån i backoffice som tar telefonen, har alltså..;

85 utcheckningar innan kl12,

incheckningarna börjar vid 10-tiden på fredagar, så när kl var 15 hade jag checkat in hälften (!) av dessa 85 stycken, + att telefonen ringer ju i ett på Fredagar då alla helggäster vill veta om vi har något garage och vad det kostar och var det ligger. (Att man säger att om dom vill ha vårt garage får dom all information när dom checkar in, verkat inte gå fram riktigt).

Så, jag åt frukost vid halv 17 när jag gick hem. En tuff dag på jobbet som man säger. Nu har jag skrivit ned detta och klagat och tyckt synd om mig själv en stund så nu kan jag lämna det. Snipp snapp snut så var den dagen slut.


Sen åkte vi till Ramsele direkt, jag låg som en klubbad säl i bilen hela vägen och vaknade lagom tills vi var framme och kunde sätta oss framför Idol. ÄNTLIGEN åkte lillsprätten Johan ut. Ingen sångröst, ingen taktkänsla, ingen tajming - och han kom fyra? Heelt konstigt att han kom så långt som han gjorde. Eller nej, det är det ju inte då alla flickor i Sverige under 13 år har ringt slut på sina mobilpengar varje fredag.


Och vad hände med tjejen som fick panik då? Heeerrrregud vad pinsamt. Jag kunde inte titta. Jag fick såndär olustig känsla i magen. Ni vet när man blir generad över nåt som någon annan gör...? Precis sådär kände jag.

Tänk vad töäntig och lite på jorden han var för några månader sen, den där fjanten. Och nu ska dom helt plötsligt få panik och börja hyperventilera för att han råkat hamna på scen av någon konstig anleding. Vad tänkte juryn på? Har ni hört vilka löjliga kommentarer han har oxå när Jhide frågar något fint och lustigt som han alltid gör. Och hans familj då? No comments..



Jaha ja. Vaknat på fel sida idag Johanna? =)

Nåt positivt är att jag blev ledig idag. Så jag och Bettan ska gå på stan och hitta lite julklappar och så ska vi åka till Fyndlagret med lite möbler vi vill bli av med. Och J vet inte om det än. Men jag tror att om jag bara åker iväg med dom idag kommer inte han ens märka att dom är borta, för så fungerar män - Om man frågar han och han vill ha tex en lampa kvar, då blir den helt plötsligt lägenhetens finaste och mest dyrbara sak och GUD vad den är viktig.

Men om jag bara tar bort den och inget säger, då kommer inte han märka det förrän den dag han behöver en lampa. Och det kommer han inte behöva förrän vi är i Götet. Och då har jag redan köpt en ny fin lampa.

Kvinnlig list eller vad heter det =)


Min käre far är precis likadan. "Varför köpa nya grejer när vi ändå har dom redan" - tänket.


I Ramsele i helgen:

 

Nej, jag vill inte bli fotad när jag är osminkad och nyvaken.


Hemma hos kärnföräldrarna Lundin. Alltså J´s föräldrar. Och så står det en bror där vid spisen.


I Ramsele är det snö. Och då kommer sparkarna fram. Jag har alltid velat ha en röd spark. Precis som Lotta på Bråkmakargatan. Men jag trodde såklart aldrig att man använde spark (med tanke på att jag är uppväxt i Södra Sverige där vi inte haft en vit jul sen 90-talet) - MEN i Norrland finns alltså sparkar på riktigt och man använder dom. Bildbevis.


Nu ska jag fortsätta packa!

Ciao


Ovido - Quiz & Flashcards