Alla inlägg den 15 december 2008

Av Persson - 15 december 2008 11:34


Jo, igår var vi och åt romantisk middag, jag och min prins. På ett nyöppnat ställe som heter Edelweiss. Det är en kompis till J som köpt det och har öppnat nu igen, innan var det Chats som låg där. Den här kompisen kommer från Österrike och ska inrikta sig på österrikisk mat (såklart) och ville höra vad J tyckte och tänkte om menyn mm. (Helt gratis, Jejj!)

Och jag blir så STOLT! Jag sitter och lyssnar och kan för allt i världen inte förstå hur en så smart prick kunde falla för IQ-nollan Johanna Persson.

Jag blir stolt och imponerad av all kunskap han bär på och kan få ut så bra i form av ord och meningar. Herregud, mat är verkligen hans thing. Och vad fick jag? Rim. Ni hör ju vilken skillnad vi pratar om.

Men han säger att han föll för motsatsen. Och att jag är socialt intelligent. Tack för det love.


Dom är ju inte klara på lång väg med restaurangen och menyn men det kommer ju utvecklas allt eftersom. Dom inriktar sig på lite finare husmanskost, typ wienersnitzel, fläskkarré, lite olika soppor mm.

Jag tog en oxfilé as usual som var helt perfekt och ett vitt Riesling-vin till och J tog fläskkarré (eller var det fläskfilé?) med surkol och en öl.

Mucho gott var det och det ska bli kul att komma upp och äta där igen om ett år eller nåt och se vad som utvecklats och ändrats.


Nu ska jag springa och äta lunch.

Ciao!


Av Persson - 15 december 2008 07:47


Idag är ingen vanlig dag för det är Einars födelsedag, Hurra Hurra Hurra!


Grattis bäste-svåger Einar! Hoppas du får en bra dag!


Fast jag är ju den ende i hela världen som har TVÅ svågrar som heter Einar =) Så egentligen kan jag ju inte skriva att denne är bäst då den andra är precis lika bra. Ni är bäst båda två helt enkelt!


 

Här e J och ena svågern Einar på lutfisk-middagen hos Farmor för två år sen.


Nä - back to work!


Av Persson - 15 december 2008 07:35


Hej Hopp!

Idag är det sista Måndagen i Sundsvall. Det är mycket "sista" nu. Och det är väldigt typiskt moi att tänka så om allting oxå, "å nu är det sista gången jag kissar på denna toa och nu är det sista gången jag tittar på detta rummet". Ja ni förstår hur sorgligt mitt liv är just nu, alltås inte pga att jag är en sorglig människa som tänker så utan för att vi tar lånsamt farväl av allt och alla just nu.


Igår när vi åkte hem från Ramsele och lämnade J´s föräldrar var det jobbigt. Usch vad jobbigt det var för han. Men det ska det ju vara, konstigt vore ju annars.


Sitter på jobbet och drar ut på sparken som ska kicka igång dagen här. Jag åker ju alltid in med J till kvart i sju när jag börjar åtta... ja, jag kommer till jobbet en timme tidigare för att slippa gå till jobbet, ja, jag är en dålig människa.


Ha en bra dag hörrni! Jag ska ha en bra sista-måndag här på jobbet!

Ciao





Ovido - Quiz & Flashcards