Alla inlägg den 9 december 2008

Av Persson - 9 december 2008 20:51


Jag ser till min förtvivlan att min stavning börjar likna en 9-årings.

Så hjälp mig. Första kluringen;


ändå eller endå?


Pontus eller nån smart tjomme kan väl bara svara mig så jag slipper förnedra mig i varje inlägg. För just det ordet tycks dyka upp lite varstans. Eller Roger! Har hört att du oxå läser, nu har du nåt att göra inatt. Fast du jobbar inte denna veckan nä.. Hur stavas tjomme förresten?


Det måste väl vara ändå med ä....? Eller? Hjälp!

Av Persson - 9 december 2008 20:26


Det här skrivbordet vill jag ha i mitten av vårt sovrum. För det är classy och snyggt att ha ett skrivbord i mitten av ett rum. Så det vill jag ha. Problemet är dock att vi inte får plats med det. Så jag kommer, förlåt jag menar vi såklart, kommer få ha det mot fönstret ist. Alltså man sitter och tittar ut. Jag vill ha det tvärtom som sagt. Mitt i rummet. Så man sitter med ryggen mot fönstret. För de e classy. Fan. När jag blir stor ska jag ha ett så stort jävla sovrum så jag skulle kunna ha 40 skrivbord mitt i rummet om jag hade velat. Fast det vill jag ju inte. Men jag skulle njuta av tanken på att jag kunde ha det. Tjöt tjöt. Här e skrivbordet. Som jag vill ha i m i t t e n.


 

Liatorp från Ikea of course. Tro inte att jag sviker mitt Ikea. 2995:- kostar denna där. Jaja vi får se. J kommer antagligen ha tagit ut skilsmässa innan vi målat färdigt första väggen så jag kanske inte behöver oroa mig än.



Och så vill jag ha en sån här hylla över. Fast en vit och en mindre såklart. Det är helt GALET fin tycker jag.


 

Bilden tagen från Gizmolinas. 


Tänk vad man kan pynta om den beroende på årstid och högtider. Eller nu ångrade jag mig. Jag vill inte ha en så över. Eller jag hade ju aldrig kunnat ha en sån över ändå eftersom jag måste ha skrivbordet mot fönstret. Men nu vill jag inte ens ha det över alls längre känner jag nu.


Men jag vill ha en sån hylla nånstans. Om jag hade haft en köksö skulle den redan hängt där för länge sen. 


Av Persson - 9 december 2008 18:09


By the way - Maria fick ett busskort till Uppsala. Hon blev glad.



Av Persson - 9 december 2008 17:31


Idag är jag trööött. Varför e jag så trött? Dålig mat och ingen träning kanske är anledningen? Hm...


I fredags gjorde jag det igen. Jag rimmade. Jag slängde ihop ett rim till vår kära chef för vi skulle ge henne en julklapp slash present. Knappt ett öga var torrt....;


Till vår chef Maria Åman,

nu ska vi, din personal, visa vad vi kan.

Vi kan också smyga, pyssla och dona,

ja, även Pontus fast han inte är hona.

Det var M-L som kom med den goda idén,

att vi skulle köpa nåt som kan vila dina ben.

Men innan vi avslöjar den fina presenten,

vill jag bara säga nåt kort här på vänstern.

Det ska inte bli en hel bröllopsakt,

bara nåt litet, väldigt rappt.


Jag ska flytta och Sara ska passa barn,

och sen har vi Bettan som känner hela stan,

hon tar allt med lugn och ro,

just det, hon kanske ska bli Karlsdagsbo!

Men Ludde, Tore, Roger och Therese gånger två,

ni kommer ju få gästerna att trivas som få.

Nu ska vi splittras en del av vårt gäng,

men det kommer ju nya, dom kanske ger oss en däng?

Lika bra och lika glada,

men så blir det ju med Maria, tadaa!


Men nu var det ju dig underbara vi skulle gratta,

typiskt mig att börja babbla, det är ju natta.

Vi vill tacka dig för du gör vår arbetsplats så bra,

här i receptionen é varenda unge gla!


Vi har tagit oss igenom Bauhaus, Bolagsverk, Rod Stewart och Gatufesten,

ja just det, hur gick det på den förresten?

Kockar, chefer och personal kommer och går,

Men du Maria är nåt på Knaust som alltid består.


Vi vet att du hr mycket med jobb, familj och allt,

men det brukar du, precis som Sara, ta ganska kallt.

Men vi vill ändå att inte att ditt goda humör ska dala,

så här får du en grej som tar dig till Lucas i Uppsala.

Den går från Navet,

de e ju galet!



Ha? Vad säger ni om den då? Rim is the shit som man säger. Min grej. Jag kanske ska göra en buissnies av det också? 500 spänn för ett rim. Skulle nån betala det? Kanske dom rika människorna.


Jaha. Mitt hår blev väl bra tror jag. Har inte orkat analysera så mycket i det än. Men kollegorna har sagt att det blev fint så det får jag lita på.


Nä, nu ska jag ta mig ett bad och slappa hela kvällentills min man kommer hem och då ska vi kraaaamas. Saknar han löjligt mycket nu för tiden. Men de e för han e så snygg. Och så e han min. Och så kan han laga mat.


Hoppas ni haft en bra dag och får en skön tisdagskväll.

Ciao


Ovido - Quiz & Flashcards