Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Packa packa

Av Persson - 6 december 2008 19:23


Jo vi håller på att packa för fullt hemma i lght nu. Det ser ut som fan med alla kartonger och saker som är nedtagna som ska packas ned.

Och mamma och pappa flyttade in i sitt nya hus förra helgen! Jejj!

Så nu lägger byggarbetarn all sin tid på Farmors lhgt så hon kommer ju lätt hinna flytta ut innan vi kommer den 19. Hoppas jag.


Rödögd hos farmor på lutfisk-middag under juldagarna -07. Jag drack julmust minns jag så det är inte pga någon julöl inte om ni trodde det.


Hihi vi fick en hyreshöjning nu i dagarna på 1%. Och då suckade vi och tänkte att vilken dålig tajming nu när vi skrivit avtal med Nina och allt e klart. Och då får min käre fästman som ändå (jag har inte fått nåt svar ang stavningen på detta ord så jag fortsätter blanda tills sån blir irriterad och lär mig) ska vara den smarta i vårt förhållande detta till att bli 350:- extra i månaden. Fy och skam va jobbigt det skulle bli att säga detta till Nina. Men vi gjorde det och blev ju såklart måttligt road men vad kan man göra.

Men så när Bettan pratar med sin felfria underbara prins i telefon på kvällen så säger han när Bettan suckar över detta "Ja men 35kr kan du nog klara Bettan"

Men HERREGUD. Vad mycket besvär och en sömnlös natt för Nina (och vi skrämde ju vettet ur Bettan oxå på köpet) det blev över 35 ynka små kronor i månaden. Fan jag ska alltid fråga en gång extra från och med nu när J bara räknar ut lite snabbt i hjärnan. Och jag ska kontrollräkna på miniräknare. Bannemig. Eller ringa Bettans smarta prins kanske.


Men J är ju bäst ändå. Idag låg vi i soffan med duntäckerna och myste och kramades hela morgonen och jag såg rosa små moln hela vägen till jobbet. (Sara, getting the point? =)


 Här e stackars Nina  som får oss till hyresvärdar och en höjning på 35 kr.


Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards