Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Persson - 4 juni 2009 18:35


HEJ Hopp.


Dagen igår blev inte riktigt som planerat. Strax efter jag skrivit inlägget här kom Moder Jord och påminde mig om jag är kvinna och gav mig en sådan jävulusisk mensvärk så jag kunde varken ligga, sitta, stå eller gå. Så jag fick lov att stanna hemma. Men idag var det bättre så nu har jag kommit hem efter jobb till 16, fönstershopping och mat-handling.


Igår när jag låg där och kved å hade mig på sängen här hemma låg jag och tänkte på hur orättvist det är egentligen.... Jag lyckade reta upp mig själv så mycket att jag var riktigt jävla piss-sur där ett tag.


För hur rättvist är det?

Vi kvinnor ska få leva med den här skiten månad in och månad ut i större delen av våra liv, en del har ju lättare än andra men vi är ju MÅNGA som har riktigt ont av detta, vi har värk och vi mår dåligt psykiskt VARJE månad. Och all denna smärta (både fysisk och psykisk) får vi gå igenom ENDAST för att gå igenom helvetet att föda barn oxå! Jag har ju som bekant aldrig fött barn, men det ser inte ut som att lägga en fis direkt, de är en människa som ska ut där. Där det gör ont att föra in en tampong ibland.


Vad får ni män gå igenom VARJE månad i större delen av era liv?

En killkompis sa en gång när han skulle sluta snusa att han förstår hur vi känner under PMS:en, sur och irriterad över ingenting egentligen...

Men jag säger som min kära faster Mia säger: "Tro fan att dom inte förstår oss, dom som inte haft en hormon-rubbning i kroppen sen dom föddes".


Jag blir så förbannad. Och vet ni vad det värsta e då??  Att jag inte kan göra ett endaste pissdugg åt det. Men det är det NI får varje månad, ni får leva med OSS som blir som riktiga ragator. Så om ni, mina herrar, nångång hittar en tjej som inte har så ont av mensen eller som inte har nån livmoder eller så, SLÄPP HENNE INTE för guds skull. Såna växer inte på träd. Min J kan intyga.

  

Men idag e jag inte sur. Det var igår jag tänkte allt det där. Idag e jag lika glad som häromdan när jag cyklade till jobbet och det var så fint väder.


Se hur glad jag e när jag räddar världen.

 


Nu ska jag snygga till här hemma. Vi är så gott som klara. Snart.



Tjing Tjong


Ovido - Quiz & Flashcards