Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Pirrig

Av Persson - 29 januari 2009 22:13


Nu ska jag gå och lägga mig ensam i storsängen och försöka sova GOTT inför imon. Jag är laddad och förväntansfull men känner att oj vad trött och mosig i huvet jag kommer vara imon när jag slutat och under hela nästa vecka som är den första på jobbet. Jag vet att jag alltid tycker att första veckan på ett nytt ställe är den allra värsta, för då är man på helspänn hela tiden och pumpas med så mycket ny information så det räcker för flera år framöver. TUR att människan är en sån fantastisk varelse och kan lagra och lagra uppe i hjärnan.


J ringde idag oxå och sa att allt var helt underbart bra down there och han var helt överväldigad för dom hade precis ätit en middag på en trestjärnig-guide michelin -restaurang och fick det gratis dessutom för det är troligtvis där han kommer att få vara på sen! Heeelt amazing att en liten norrlandspojk från ramsele kan få möjlighet att vara där under en tid. Det godaste han ätit i sitt liv tydligen.


Och han sa oxå att han kommer hem nu på Söndag och att han åker dit om två veckor igen verkar det som MEN, dom har en minimumgräns för arbetare/praktikanter på 3 månader.... attans oxå säger jag som klättrar på väggarna efter ett dygn i ensamhet. Fast jag egentligen inte ens var ensam för Anna var ju här. Sorgliga mig. Men det är ju klart mannen ska åka för guds skull. Men det är ju jobbigt såklart. Men det är ju en dröm som går i uppfyllelse för honom. Meeeen de är ju jobbigt oxå. A, ni förstår hur konversationerna går med mig själv ikväll.... å inte får jag ut nåt av dom heller.


Så, imon är det första dagen på den nya epoken i mitt yrkesliv. Spännande och roligt. Det känns bra att jag fick sluta och bearbeta knaust-tiden i lugn och ro oxå för nu e jag helt klar och kan gå vidare och det här känns jättebra. Så jag vet inte om jag orkar lyfta ett finger imon när jag kommer hem å kan skriva hur det gick. Eller så måste jag skriva av mig om alla nya intryck och så. Kanske tanterna redan tjajat hål i huvet på mig? Eller så kanske det inte finns några tanter? Who knows. Vi får se imon. Sov gott hörrni.


GODNATT å KRAM från mig


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards