Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Persson - 15 januari 2009 21:32


Inatt sov jag hos Syster. Vi har tittat på film och pratat och ätit massa onyttigheter. Precis som vi brukar med andra ord.


Imon bär det av till Ikea. Again. Men nu ska jag bannemig bara köpa det som jag skrivit på listan.


Rullgardin till sovrummet

Lampor till köket


Gud var lite och tråkigt det låter.


Ikväll har vi fått upp en hylla i vårt nymålade kök. Känns mucho skönt att det går framåt.  


Men vet ni vad jag blir? Jag blir så MATT.

Att INGET kan funka helt felfritt. Jag köper hem gardiner till vardagsrummet på rean och känner mig görnöjd med kapet. Kommer hem står och stryker dom i en hel evighet fram och tillbaka för att sedan upptäcka att dom är en halvmeter för korta. Nä inte några centimeter för korta utan en fucking halvmeter. Glad? Not.


Och sen när jag bestämt mig för att ha sånadär jalusier ist för gardiner i de två fönstren i köket köper jag hem två stycken och inser sen att den ena behöver vara 1,60 ist för 1,40 som den andra pga det finns ett såntdär litet extrafönster vid sidan om (varför finns det såna förresten?). Går in och kollar Ikeas hemsida och SÅKLART tillverkas det inte ens i 1,60. Glad? Not.


Och när vi skulle köpa hem ett hyllplan från Byggmax till hyllan i köket så går allt alldeles för lätt. Vi åker ner, kollar in ett hyllplan, konstaterar att den är för lång, betalar, lånar sågen där och sågar av den, jag blir glad att slippa allt sågspån hemma, vi åker hem med den i cross countryn, tar upp den, ser att den är för djup. Man kan inte öppna fönstret. Glad? Not.

Men nu har vi fått lånat en sticksåg och sågat och målat hyllkonsollerna som jag oxå fick åka och byta efts dom oxå var för stora och satt upp den förbannade hyllan.


Nu kanske det låter som att jag är bitter, men det är jag inte. Bara matt.

Men jag började ju mitt nya liv i somras som en positivt tänkande människa och det ska jag bannemig fortsätta att vara så jag biter ihop. Inte bitter, bara matt. Men jag är glad oxå. Jejj.


Ovido - Quiz & Flashcards