Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Jobb!

Av Persson - 29 januari 2009 13:44


Jag har fått jobb! Yieehoo!


Som kundtjänst-arbetare och lite kassaarbete på Coop Forum här i Kungsbacka. Det blev klart igår och jag börjar redan imon Fredag! Åå det känns så himmelens kul så jag blir helt pirrig i hela mig. Jag  hade ju tankarna på mer på modebutiks-aktigt jobb, men det här känns sketabra. Och det ligger så nära där vi bor så jag rullar ner på cykeln på två röda.


Så jag ska stå och sälja trisslotter och tobak och semlor och lyssna på tanterna som kommer och vill tjitt tjatta klockan sju på morgonen. Perfect for me med andra ord. Fast jag kommer bli trött på tanterna. Om dom kommer kl sju på morgonen. Dom kan ju vänta tills nio iaf.




Och nu har jag varit och köpt ett par gåriktiga svarta skor som man ska ha, kostade en mindre förmögenhet men jag tror på kvalitet när det gäller skor som man går mycket i på jobbet. Jag tror min rygg kommer tacka mig om 40 år. Det är annat än pumpsen man stappla omkring med på knaust som fullständigt tog dö på ryggen.


Och inatt sov kusinvitamin-Anna här hos mig. Sorgligt I know, jag klarar inte ens ett dygn själv, men vi hade mysigt och åt onyttigt och firade mitt nya jobb.


J har sms:at och vi pratade en snabbis på telefon igår och han lever och mår bra. Han hade druckit champagne och ätit och sa att "du skulle älskat det här stället, det finns affärer överallt!"

Thanks love, nu längtar jag mycket mindre ner till dig.


Och nu ska jag iväg med farmor och Mia och titta på bil till farmor. Hon krockade sin under julhelgen om jag inte minns fel och hela fronten blev intryckt, men hon skadades inget allvarligt mer än ett tryck över bröstet. Så vi får se om denna golf som vi ska titta på kan vara nåt för bäste-farmor.


Hoppas ni har en bra dag!

Ciao


 
 
Ingen bild

nå´n du känner

29 januari 2009 16:52

Jag säger bara "Shit va du é bäst! Lycka till med tanterna!!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards