Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Historia

Av Persson - 18 januari 2009 14:12


Hej vänner! Idag ska ni få läsa lite historia om moi. Jag sitter hemma hos mor och far och tittar på gamla bilder på deras dator as usual, och känner ett slags vemod när jag tänker tillbaka. Livet går ju i epoker, perioder, eror, kalla det vad du vill men jag ser på livet så iaf. Så nu ska ni få se när jag avslutade en epot i mitt lilla liv, nämligen när jag tog studenten och avslutade min ungdom, låter dramatiskt I know, men det var det också. Mycket känslor och funderingar över livet.


Jag gick min gymnasietid på en liten piss-skola som heter Tjörns Turistgymnasie. Hur jag kom in där och varför få jag ta en annan gång. Men den ligger som det låter på Tjörn, en ö ca 10 mil norr om Götet. En MYCKET bra skola tycker jag. Tre år gick, jag hann med att flytta hemifrån, bråka med rumskamrater, festa med rumskamrater, prov, praktiker, sommarjobb, utbildningar, jobba i Åre, träffa the love of my life, gråta mig igenom sista året med distansförhållande och till slut lyckades jag ta studenten och gå på bal och hela den skiten. Och det är hela den skiten ni ska få se nu. En del av det - så enjoy.


Först var det dags för bal. Och den gick jag på till slut, ville inte först men sen sa jag och min busspolare Joel att "om du går så går jag", så gick vi tillsammans.


 Japp vi var det ända paret som in te matchade varann. Fast man kan ju säga att vi hade ett slags babytema med vår babyblå och babyrosa utstyrsel. Jag stod för det pojkiga blåa och Joel för det flickiga rosa. Tillläggas ska oxå att Joel är den mest grova götelabossk-talande människa jag pratat med. När han hälsade på J första gången sa han" Tjänare de e änna ja som e Joel". Å han kommer fråån Sötte (Surte) och hans mossa heter Gön(Gun). Men kul hade vi.


Snyggmamma var oxå med såklart. Och Tova. Min stylist med medhjälpare.


Glad student i hallen på dagen D. Ser gravid ut tycker jag men det var jag inte. Bevisligen.


Och så fick vi gå ut och sjunga Fy fan vad vi e BRA.


Recognize lillen på skylten?


Jag har nog aldrig visat tandraden så mycket som denna dag.


Det här blev tack-kortet som jag skickade ut till alla som var med och firade mig. Happy Happy.


Utgång på kvällen blev det med.


Och några dagar senare, den 8 juni närmare bestämt, tar jag mitt pick och pack och följer med J till Sundsvall. Och där börjar nästa epok i mitt liv som jag precis avslutade nu när jag flyttade hem igen till Kungsbacka. Men det får ni läsa om nån annan gång.


Snipp snapp snut så var den epoken slut!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Ovido - Quiz & Flashcards