Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Persson - 7 juni 2008 20:40

Haha ni skulle sett vad som utspelade sig i mitt kök förut =)

Gubben är hemma i Ramsele över helgen så jag får laga maten... ja och det brukar ju gå si och så.. även denna gång. Aldrig att jag gör mig själv besviken och lyckas med en maträtt.


Han visade mig tydligt innan han åkte at "här i kylen har jag lagt en bit oxfilé som du bara steker i olja, champinjoner och broccoli finns också här"

"Jaja tjöta, tänker jag"


Men så står man där igen, denna oxe och jag.

Jaja det är lika bra att börj och fy 17 vad det allt går fort och man ska hålla reda på alla plattor och stekpannor.

Mitt upp i allt stannar jag upp och ser vad jag håller på med;


För det första står jag halvnaken så hela längan mitt emot kan se moi. Yes.

Mobilen tjuter för jag inte stänger av larmet till broccolin

Jag hittade inga grythandskar så jag står med gula diskhandskar

Radion spelar ABBA högt

Oxfilen bränner

Tänkte leka proffsig och steka svamparna samtidigt som oxen, ack nej skulle jag inte gjort. Svamparna halvbrända aswell.


Men det smakade lovely!


Nu ska jag gå och göra mig fin och sommarfräsh fölr jag och Bettan ska gå på en invigning av en klubb på ett tak här i stan.. låter intressant minsann.

Ha en trevlig lördagskväll!

Ciao


Ovido - Quiz & Flashcards