Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Dött?

Av Persson - 30 juni 2008 08:41

Har Person dött eller bara tagit en väldigt lång sovmorgon???

Ja, jag har inte dött utan har väl sovit väldigt gott antar jag.


Denna vecka är det Gatufesten här i Sundsvall. Det är väl den största händelse som sker i hela norrland under året tror jag, kanske förutom Roddan, men han är redan glömd och borta.

Min man ansvarar ju för ett kökstält under festen, så iår ska jag, Persson, förgylla deras vecka och stå och le och lassa ut mat och öl och allt vad dom vill ha. Plus att jag har fått äran att skälla på min man när dom andra inte vågar "Ja men det går bra det, han tar ända ut det över sina bröder ända, säger jag käckt"... ja två bröder e här också, dom gör detta för fjärde året i rad och varje år har dom sagt att det är det sista... jaja we will se about that.


Jo nu glömde vi helt bort moi i det hela. Vi har alltså två boende här under veckan, Hasse och pojken. Heter egentligen nåt annat,Pelle, men vi kallar han pojken.


Hasse på våran luftmadrass i vardagsrummet och pojken på våran röda soffa. Super. Tre kockar och ett ägg i samma lägenhet. (Alltså jag som är ägget) Sounds lovely.


Jo men nu såhär under första morgonen känns det underbart att kockarna redan börjat så jag får timmen för mig själv och ladda upp.

Jag är fylld med ett pirrande lugn, lugnet före stormen, när man vet att det snart ska dra igång liksom. Kanske som när man ska föda? Man vet på´t ungefär vad som ska ske ( en unge ska komma ut, en jävla massa mat ska ut), men man vet icke hur detta ska gå till, helt untmöglisch. Ja jag är glad att tyskarna förlorade.


Och efter denna Gatufest vecka ska jag och mannen åka ner till götet.

En vecka. i götet.    Wonderful.

Haha om jag vore en känd bloggare som hade en sisådär 300 000 läsare per så hade 299 000 av dom skrivit och stört sig på mina engelska fraser lite här och där. =)

" Va fan tror du att du e från usa eller??! Jä*la kossa!" och såna grejor.


Tur att bara mamma läser då.... HEJ MAMMA  =)


Nä nu börjar det dra ihop sig, ska ta med mig kameran och klicka för fullt.

Ciao!







 
 
Ingen bild

nå´n du känner

4 juli 2008 10:18

good working! Nu e jag lugn...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persson - 7 augusti 2009 23:25

  HEJ! Nu e vi uppe i norrland! Resan gick GÖRbra som vi säger hemma i götet.   Nu ska ni få höra, jag ska flytta! Eller har redan gjort faktiskt. Anledningen till att jag valde bloggagratis.se som bloggverktyg när jag började skriva dagbok för dryg...

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45

  På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpt...

Av Persson - 4 augusti 2009 23:02

  Hej vänner!   Jag hinner inte med att skriva här i dagboken som jag skulle vilja nu för tiden, men jag har lite funderingar på att göra om litegrann å så... så vi får se vad som händer härnäst. Men nu e nu och just nu ska jag snart gå och lägga mig...

Av Persson - 2 augusti 2009 16:34

  Hej Augusti! Nu e det redan augusti... gud vad tiden går fort.   Våra gäster åkte hem igårmorse (lördag), och jag jobbade kvällen och idag körde jag morgon.   Nu har vi precis legat på sängen och lyssnat på Alex Schulmans Sommarprogram. Jag har f...

Av Persson - 30 juli 2009 11:43

  Vi har besök! Det är därför jag inte hört av mig på några dagar. Jimmys bror och en annan brors son är här på besök från norrland.   Men Malin, va go du e! Visste inte att ni va hemma igen?   Idag e jag ledig så nu ska vi snart åka in till storst...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards