Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Persson - 5 augusti 2009 10:45


På Lördag ska vi på bröllop. Imon direkt efter jobben åker vi. Förra veckan köpte vi en ny kostym till J som han ska ha på sig. När vi köpte den kostymen konstaterade vi (i samråd med butiksbiträdet) att han inte kan ha den ljusgrå skjortan vi köpte för ett tag sen utan det får bli en vit. Jag frågade då J om han har en vit skjorta. "Ja det har jag", säger han då. "E det en fin vit skjorta, inte nån gammal skrynklig sak, den måste vara fin" sa jag då. "Jo men det har jag", sa J då.


Va bra. 


Telefonsamtal med J för en timme sen ungefär:

Jag: Men älskling, va e de för vit skjorta du har egentligen?

J: Nä men de va ju lite grått i den.

Jag: Vadå grått? Du hade ju en vit skjorta sa du ju.

J: Ja men skulle jag inte ha den som vi köpte för ett tag sen?

  

Det är inte alltid vi kvittrar puss puss till varann när vi avslutar våra samtal =)


Det blir till att köpa en vit skjorta idag.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards